Podstawy mentoringu filozoficznego 2.1-PMF-DFM
Warsztat:
• Cele mentoringu,
• Rola i styl pracy mentora,
• Diagnoza potrzeb mentee,
• Technik przekazywania wiedzy,
• Narzędzia pracy mentora,
• Budowanie autorytetu,
• Jasne i zwięzłe określanie celu działań,
• Skuteczna komunikacja z podopiecznym,
• Przekazywanie informacji zwrotnych,
• Metody rozwijania potencjału,
• Techniki motywacyjne,
• Rozwijanie wewnętrznej motywacji podopiecznego,
• Zwiększanie efektywności współpracy,
• Dobór metod i tempa pracy,
• Kontrakt,
• Wartości i zasady w pracy mentora.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Opanowanie umiejętnego reagowania w trudnych sytuacjach. Podniesienie umiejętności aktywnego słuchania. Budowanie relacji sprzyjających nauce i rozwojowi. Zdobycie usystematyzowanej wiedzy na temat budowania samoświadomości podopiecznego poprzez ciągły feedback.
Kryteria oceniania
Pogadanka, dyskusja, dialog sokratejski, metody aktywne, praca w parach, studium przypadku..
Literatura
Lit. wykorzystywana podczas zajęć:
Parsloe, E., Leedham, M., Nevell, D.(2018). Coaching i mentoring. Podręcznik dla trenerów i mentorów, Warszawa: PWN.
Sidor-Rządkowska, M. (2014). Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
Bennewicz, M., Prelewicz, A. (2019). Mentoring zestaw narzędzi, Warszawa: Wydawnictwo Helion.
Lit. studiowana samodzielnie przez studenta:
Bennewicz, M.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: