Chór 2.2.5.M-02CH
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności zespołowego muzykowania (w tym m.in.: praca nad właściwym brzmieniem poszczególnych głosów chóru, wyrównanie proporcji brzmieniowych w całym zespole w zależności od stosowanej dynamiki); kształcenie wokalne studentów (w tym m.in.: podstawy prawidłowego oddechu i dysponowania nim podczas śpiewu, zasady właściwej fonacji, prawidłowe kształtowanie samogłosek, właściwa wymowa spółgłosek, zasady dykcji, praca nad poszerzeniem skali głosu, wyrównanie barwy brzmienia głosu w poszczególnych rejestrach, stosowanie różnych rodzajów artykulacji); rozwijanie umiejętności świadomego frazowania; poznanie poszczególnych faz cyklu pracy nad dziełem od wstępnego czytania do artystycznego wykonania podczas koncertu; poznanie wartościowego repertuaru i zasad interpretacji dzieła w zgodności z estetyką stylu epoki w której powstało. W ramach zajęć studenci doskonalą nabyte umiejętności zespołowego muzykowania.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student zna podstawowy repertuar w zakresie muzyki wokalnej (ze szczególnym uwzględnieniem muzyki sakralnej) - MEA_W09; P6S_WG.
2. Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu podstawowych gatunków i form muzycznych (ze szczególnym uwzględnieniem muzyki religijnej), a także stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych - MEA_W12; P6S_WG.
3. Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową, teoretyczną i praktyczną, w odniesieniu do prowadzenia zespołów wokalnych w amatorskim ruchu muzycznym (głównie w środowiskach parafialnych), działalności muzycznej w instytucjach kultury oraz animacji kultury muzycznej w społeczeństwie - MEA_W17; P6S_WG/K.
Umiejętności
1. Student posiada umiejętność animacji i kształtowania kultury muzycznej w środowiskach kościoła katolickiego (ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru muzycznego liturgii) - MEA_U09; P6S_UO.
2. Student jest przygotowany do współdziałania z innymi muzykami w różnego typu zespołach, opanował efektywne techniki ćwiczenia umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę oraz zna formy zachowań związane z występami publicznymi - MEA_U10; P6S_UO.
3. Student zna i wykonuje podstawowy repertuar chóralny a cappella - MEA_U18; P6S_UO.
Kompetencje społeczne
1. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w zespołach muzycznych, szczególnie chórach - MEA_K02; P6S_KO.
2. Student uczestniczy w życiu muzycznym i różnych jego formach (koncerty i konkursy muzyki chóralnej, warsztaty muzyczne) - MEA_K06; P6S_KO.
3. Student uczestniczy w organizacji oraz animacji życia muzycznego w parafiach oraz różnych instytucjach kultury, a także w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kultury chrześcijańskiej regionu, kraju i Europy - MEA_K07; P6S_KR.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną.
Podstawowe kryteria oceniania:
1. Aktywny udział w próbach – 20%
2. Uczestniczenie w koncertach – 30%
3. Przesłuchanie ze znajomości praktycznej zadanego repertuaru – 50%
Literatura
Sakralna literatura chóralna dawna i współczesna; wielogłosowy repertuar muzyki religijnej i świeckiej (wybrane utwory) w zróżnicowanych stylistykach, formach i gatunkach z wszystkich epok historii muzyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: