Kształcenie słuchu 2.2.5.M-02KS
- Ćwiczenia rozwijające słuch wysokościowy (relatywny i absolutny), harmoniczny,
- ćwiczenia kształcące poczucie rytmu, utrzymanie pulsu oraz sprawne rozczytywanie jednogłosowych struktur rytmicznych,
- ćwiczenia rozwijające pamięć i wyobraźnię muzyczną,
- ćwiczenia głosowe i słuchowe oparte na strukturach interwałowych i akordowych,
- ćwiczenia głosowe i słuchowe oparte na strukturach spoza skali dur - moll,
- czytanie nut głosem - ćwiczenia czterogłosowe,
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. student zna podstawową terminologię i posiada ogólną wiedzę z zakresu zasad muzyki MEA_W02, P6S_WG
Umiejętności:
2. student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu odczytania systemów zapisu muzycznego, a także posiada praktyczne umiejętności całościowego przekazania zapisanego dzieła muzycznego MEA_U04, P6S_WG/K
3. jest przygotowany do współdziałania z innymi muzykami w różnego typu zespołach, opanował efektywne techniki ćwiczenia umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę MEA_U10, P6S_WG
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
4. student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności MEA_K01, P6S_KK
Kryteria oceniania
Ocenianie odbywa się w oparciu o Wewnątrzkatedralny System Oceniania.
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną.
Forma zaliczenia: zaliczenie pisemne odbywa się w sesji zaliczeniowej, dokładny termin będzie ustalony przed zakończeniem semestru.
Podstawowe kryteria:
25% udział w zajęciach
25% zaliczenie ćwiczeń solfeżowych
50% zaliczenie ustne
Literatura
D. Dobrowolska-Marucha, Dyktanda muzyczne. Cz. I, II, III. PWM, Kraków 2003,
I. Targońska, Ćwiczenia do kształcenia słuchu. CEA, Warszawa 2003,
I. Targońska, Kształcenie pamięci muzycznej. CEA, Warszawa 1999,
J. Dziewulska, Materiały pomocnicze do kształcenia słuchu, PWM, Kraków 1977,
Materiały autorskie, nieopublikowane
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: