Technologie informacyjno-komunikacyjne 2.3.06.D5.02-INPTIK
Prezentacja systemów informatycznych wdrożonych na UO (eduroam, usosweb , estudia , ul )Windows 10 jako system operacyjny .Zaawansowane wyszukiwanie danych / Zaawansowane funkcje przeglądarki internetowej na przykładzie Mozilla Firefox
Obsługa poczty e-mail , konfiguracja klienta poczty ,podpis elektroniczny , bezpieczeństwo e-mail. Zasady poprawnego redagowania dokumentów w MS Word. Redagowanie i formatowanie dokumentów tekstowych zawierających obiekty graficzne. Przygotowywanie dokumentów o rozbudowanej strukturze. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych (MS Powerpoint )
Wprowadzenie do arkuszy kalkulacyjnych (adresowanie, formuły ,wykresy)
Funkcje logiczne, tekstowe, daty i czasu w arkuszu kalkulacyjnym –zadania
Funkcje statystyczne i finansowe w arkuszu kalkulacyjnym – zadania
Korzystanie z platformy e-learningowej (przykładowe e-kursy i inne
zasoby). Technologia informacyjna jako składnik warsztatu nauczyciela. Posługiwanie się komputerem do przygotowania materiałów edukacyjnych i prezentacji multimedialnych. Kierunki rozwoju zastosowań technologii informacyjnej w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć. Sytuacje awaryjne podczas pracy z komputerem. „Zawieszenie” pracy komputera, reinstalacja oprogramowania, przywracanie systemu. Legalność oprogramowania, rodzaje wersji instalacyjnych, wersje próbne i okresowe.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W23 - Posiada wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii informacyjnych.
Umiejętności
K_U20 - Właściwie posługuje się nowoczesnymi technologiami informatycznymi. Potrafi wykorzystać możliwości współczesnej techniki na gruncie profesjonalnego działania społecznego.
Kompetencje społeczne
K_10 - W działaniu społecznym wyraża gotowość do poszukiwania twórczych i odważnych rozwiązań. Jest ambitny i przekonany o tym, że praca socjalna może być istotnym element rozwoju społeczności, jeżeli uprawiana jest w sposób pozbawiony rutyny, innowacyjny i kreatywny.
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: zaliczenie z oceną
Test wiedzy (50%), prezentacja multimedialna (30%), 20% obecności na zajęciach
Literatura
Cieciura M., Podstawy Technologii Informacyjnych z przykładami zastosowań, Warszawa 2006.
Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006.
Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007.
Kopertowska M., Przetwarzanie tekstów, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: