Prawa dziecka (w tym dziecka z niepełnosprawnością) 2.3.08.D5.02-INPPD
1. Czym są prawa dziecka
2. Konwencja o prawach dziecka
4. Skrót Konwencji o prawach dziecka
5. Gdzie można szukać pomocy?
6. Prawa dzieci z niepełnosprawnością
7. Prawo do edukacji.
8. Prawa dziecka w świetle Konstytucji RP, Prawa oświatowego i Ustawy o systemie Oświaty.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Realizowany zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zapoznanie się z podstawowymi Prawami dziecka w świetle ustawodawstwa krajowego oraz międzynarodowego. Znajomość praw dziecka w rodzinie oraz praw dziecka w instytucjach edukacyjnych. Zaznajomienie się ze studium przypadków łamania praw dziecka teraz i w przeszłości.
Kryteria oceniania
Metody nauczania:
Wykład, ćwiczenia, dyskusja, analiza studium przypadków, projekt zespołowy, praca zaliczeniowa.
Kryteria oceniania:
Praca zaliczeniowa oraz udział w dyskusji.
Literatura
1.Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i podstawowych
wolności, tom I i II.red. L.Garlicki, Warszawa 2010;
2.J.Barez ,,Ochrona praw podstawowych w UE" Warszawa
2008;
3.Leksykon Obywatela, red.S.Serafin, B.Szulik, Warszawa
2008 ;
4. U. Oszwa, Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej, Vademecum nauczycieli i rodziców, Kraków 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: