Diagnozowanie i interwencja w pracy socjalnej 2.3.43.Z2.KRK-03DIPS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W05 Zna i rozumie wybrane teorie w obszarze nauk społecznych i humanistycznych, a także z innych dziedzin stanowiące podstawy kształtowania i prawidłowego rozwoju jednostki i rodziny w relacjach między nimi i różnymi kręgami społecznymi.
K_W17 Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą rozpoznawania (diagnozowania) i interwencji na rzecz osiągania celów rozwojowych, ochronnych, prewencyjnych i terapeutycznych w zależności od zogniskowania problemu.
K_U02 Potrafi dokonać samodzielnej, wielostronnej i pogłębionej diagnozy środowiska, a w szczególności identyfikować czynniki, które decydują o jej rzetelności diagnozy oraz skuteczności interwencji w pracy socjalnej z przypadkiem, rodziną i grupą.
K_U17Potrafi stosować w działaniu zasady pracy socjalnej, wykorzystywać teorię dla planowania i prowadzenia interwencji, działać zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
K_K11 Promuje postawy szacunku wobec każdego człowieka, odpowiedzialności między członkami społeczeństwa, idee współpracy i zaangażowania obywateli na rzecz przekształcania środowiska życia.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny, prezentacja, aktywny udział w zajęciach.
Literatura
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.
Krzesińska-Żach B., Człowiek w sytuacji zagrożenia jako podmiot oddziaływań pracownika socjalnego, Białystok 2006.
Ornacka K., Interwencja socjalna, [w:] Słownik metod, technik i form pracy socjalnej, opiekuńczej i terapeutycznej, t. I., (red.) A. Weissbrot-Koziarska, P. Sikora, Opole 2012.
Schimanek T., Diagnozowanie problemów społecznych, Warszawa 2015.
Weissbrot-Koziarska A., Poradnictwo socjalne dla rodzin, Opole 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: