Planowanie rozwoju osobistego 2.3.43.Z2.KRK-04PRO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W25Posiada umiejętność prawidłowego formułowania wniosków badawczych przy wykorzystaniu metod i technik pozyskiwania informacji z uwzględnieniem poglądów innych autorów i własnych. Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
WK_W29_02 Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu pracy socjalnej i funkcjonowania instytucji pomocowych.
K_U09 Posiada umiejętność planowania i organizowania sieci partnerów społecznych na poziomach miro, mezo i makro u uwzględnieniem wzajemnych związków miedzy elementami systemów.
K_U23 Potrafi dyskutować i organizować dyskusje, na tematy drażliwe, wywołujące duże zaangażowanie emocjonalne, potrafi przeprowadzić w sposób pozwalający uczestnikom dyskusji na przedstawienie swoich racji dostrzegając w tym miejsce dla osobistego rozwoju.
K_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie z uwzględnieniem konieczności planowania własnego rozwoju.
K_K12 Ma pogłębioną samoświadomość odnosząca się do posiadanej wiedzy oraz kompetencji społecznych. Potrafi krytycznie oceniać swoje możliwości i korzystając z posiadanych zasobów planować dalsze etapy rozwoju osobistego. Jest przekonany o konieczności dalszego doskonalenia zawodowego.
Kryteria oceniania
Referat, przygotowanie prezentacji , przeprowadzenie zajęć warsztatowych.
Literatura
Benien K., Jak prowadzić trudne rozmowy, Kraków 2005.
Borysenko J., Ogień w duszy, Gdańsk 1998.
Bradshaw J., Powrót do swego wewnętrznego dziecka, Warszawa 2009.
Branden N., 6 filarów poczucia własnej wartości, Gdańsk, 2005.
Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Warszawa 2001.
Detz J., Sztuka przemawiania, Łódź 2004.
Gilen T., Jak asertywnie wpływać na ludzi, Gdańsk 2002.
Jay A., Jay R., Sztuka prezentacji, Warszawa 2015.
Kinder M., W harmonii z emocjami, Gdańska 2001.
McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka porozumiewania, Warszawa 2004.
Murphy J., Potęga podświadomości, Warszawa 1989.
Niwiński T., "JA", "TY", Warszawa 2000.
Waters M., Słownik rozwoju osobistego, Kraków 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: