Badania rynku 2.5-BADANIA-RYN-Z
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:
• scharakteryzować najważniejsze metody używane w badaniu rynku ;
• wymienić i opisać zalety i wady oraz zastosowania poszczególnych metod;
• zrozumieć specyfikę prowadzenia badań rynku ;
• podać etyczne zasady badań
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:
• wybrać metodę badania odpowiednią do napotkanego problemu
• objaśniać zasadność stosowania wybranej metody
• zebrać i zweryfikować dane według potrzeby badawczej
• zinterpretować wyniki w perspektywie konkretnego problemu badawczego
• opracować propozycję badania
• wykorzystywać w praktyce posiadaną wiedzę psychologiczną do efektywnego prowadzenia badań rynku
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
• pogłębioną świadomość sensu prowadzenia badań rynku
• gotowość do wykorzystywania psychologicznej wiedzy badawczej w kontekście problemów rynkowych
• zaangażowanie w działanie
• rozwagę/dojrzałość w zakresie doboru metod w zależności od warunków
• profesjonalizm w przygotowywaniu ofert badań
• odpowiedzialność i świadomość
• Świadomość problemów etycznych
Kryteria oceniania
Ocena z wykładu:
- Umiejętność stosowania omawianych pojęć, zrozumienie kontek-stu rynkowego, świadomość procesów społecznych i gospodar-czych, realność przyjętych założeń, stopień opanowania warsz-tatu badawczego z uwzględnieniem specyfiki przedmiotu
Ocena ćwiczeń:
- Ocena z ćwiczeń składa się w 80% z ocen cząstkowych uzyska-nych w trakcie semestru, oraz w 20% z oceny aktywności i zaangażowania w prowadzone zajęcia.
Możliwe jest opuszczenie maksymalnie 2 godzin lekcyjnych zajęć.
W przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia większej ilości zajęć nie można uzyskać zaliczenia (ocena NK).
Nie przesłane w terminie prace skutkują automatyczną oceną 2.
Nie ma możliwości poprawiania ocen cząstkowych.
Literatura
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Stasiuk, Maison (2014) Psychologia Konsumenta. Warszawa: PWN
(Dostęp przez ibuk BG UO: http://han.uni.opole.pl/han/ibuk/libra.ibuk.pl/book/107327)
2. Maison, D., Noga-Bogumilski, A. (2007) BADANIA MARKETINGOWE. Od teorii do praktyki. Gdańsk:GWP
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
3. Maison, D., Noga-Bogumilski, A. (2007) BADANIA MARKETINGOWE. Od teorii do praktyki. Gdańsk:GWP
4. Mazurek-Łopacińska, K. (1999 i późń.) Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: Wydawnictwo AE
5. Underhil, P. (2009) Dlaczego kupujemy? Warszawa: MT Biznes
6. Międzynarodowy kodeks badań rynku i badań opinii społecznej
http://ofbor.pl/public/File/Miedzynarodowy_Kodeks_Badan_Rynku_i_Badan_Spolecznych.pdf
7. Walczak, R. (2013) Jak rozpoznać bogacza? Ocena ludzi komunikujących status za pomocą przedmiotów w perspek-tywie badań rynku. W: M. Bombol (red.) Badania polskiej klasy wyższej. Problemy, diagnozy, dylematy. Warszawa: Oficyna wydawnicza SGH
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: