Diagnoza w pracy - ujęcie praktyczne 2.5-DIAGPR
A. Problematyka zajęć:
1. Diagnoza holistyczna a diagnoza psychologiczna organizacji, Diagnoza holistyczna jako różne „rzuty” organiza-cji, Specyfika diagnozy psychologicznej.
2. Procesy w organizacji, mapa procesów.
3. Diagnoza organizacji a interwencja organizacyjna, założenia projektów.
4. Etapy procesu diagnozy, Faza pierwsza: od zgłoszenia się klienta do podpisania kontraktu na przeprowadzenie diagnozy, Faza druga: diagnozowanie, Faza trzecia: przekazanie wyników diagnozy zainteresowanym, Wymaga-nia formalne dotyczące raportów analitycznych.
5. Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji, Po co badać mapy poznawcze? Podstawowe zasady i warunki badania map poznawczych.
6. Wywiad jako podstawowe narzędzie diagnozy organizacji, Przygotowywanie się do wywiadów i rozmów diagno-stycznych, Rodzaje wywiadów.
7. Błędy popełniane w trakcie wywiadów diagnostycznych.
8. Obserwacja i techniki symulacyjne.
9. Klimat organizacyjny i metody jego diagnozy.
10. Podsumowanie konwersatoriów.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
K_W 03
K_W 04
K_U 01
K_U 02
K_U 05
K_U 06
K_K
01, 06, 07, 08
Kryteria oceniania
Realizacja projektu badawczego oraz sporządzenie raportu. Ocenie podlega zarówno merytoryczna strona pracy (wybór odpowiednich narzędzi, poprawność wyprowadzonych wniosków) jak i formalna strona pracy (poprawność edycyjna, językowa).
Literatura
Durniat, K. (2016). Badanie klimatu organizacyjnego z wykorzystaniem zaadaptowanego kwestionariusza Rosen-stiela i Boegela. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 17(3.2), 41-58.
Jurek, P. (2012). Metody pomiaru kompetencji zawodowych. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Departament Rynku Pracy.
Jurek, P. (2019). Diagnoza kompetencji pracowników: modele kompetencji uniwersalnych, menedżerskich i han-dlowych. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Stocki, R. (2013). Diagnoza organizacji od A do Z. Warszawa: Wolters Kluwer.
Walczak, W. (2012). Cele i funkcje zarządzania w teoriach naukowych a praktyka-próba diagnozy źródeł występu-jących rozbieżności. e-mentor, 44(2), 19-29.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: