Doradztwo biznesowe: coaching 2.5-DORADZ-BIZ
Zagadnienia poruszane podczas zajęć:
Treści wykładu:
1. Ogólne wprowadzenie do coachingu i rodzajów podejść do takiej formy pracy
2. Relacja coacha z klientem
3. Podstawowe narzędzia do pracy z klientem w początkowej fazie sesji coachingach
4. Kontraktowanie sesji coachingowej, wybieranie celów do pracy
5. Ograniczenia do pracy z klientem, łzy, traumy, choroby a coaching
6. Zdobywanie wiedzy o sobie przez klienta, aktywizowanie klienta
7. Przegląd metod pracy z wartościami klienta
8. Przegląd metod i podstawa do pracy wyobrażeniowej z klientem
9. Praca nad aspektem motywacyjnym klienta
10. Podsumowywanie i kończenie pracy z klientem
Treści konwersatoriów
1. Czym jest coaching i dla kogo jest wskazany jako forma pracy?
2. Podstawowe pytania zadawane podczas sesji i prowadzenie sesji
3. Zasady pracy w sesjach coachingach, kontrakt i przykłady naruszania go
4. Zastosowanie narzędzi (koło życia, model GROW)
5. Prezentacja własnej sesji z klientem
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia.
Odniesienie do PRK
WIEDZA
K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kulturo-wą oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych.
P7S_WG
UMIEJĘTNOŚCI
K_U06 Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psychologicz-nej i psychologicznej pracy z grupą a także kierowania nią;
P7S_UO
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, po-dejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;
P7S_KO
Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów
kształcenia
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:
zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w defi-niowaniu własnych emocji, procesów psychicznych
• dyskusja, zadania realizowa-ne w domu i podczas zajęć K_W07
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:
nazywania, wyrażania i komunikowania emocji, formułowania komunikatów interpersonalnych • praktyczne zadania podczas zajęć K_U06
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
potrafi w praktyce korzystać z umiejętności społecz-nych
• ocena realizacji zadań prak-tycznych podczas zajęć i w domu K_K01
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne
• Dyskusje
• Konsultacje z prowadzącym
• wykład
• Analiza tekstów
• zajęcia w formie trenowania
• prezentacji sylwetek klientów
• przygotowywanie sesji z klientem
• omówienie i podsumowanie procesu z klientem
C. Podstawowe kryteria:
Wykład: 1) praca zaliczeniowa w formie podsumowania proce-su pracy z klientem (100%)
Konwersatoria: 1)aktywność na zajęciach (20%) nagranie jednej sesji pracy z klientem z zastosowaniem wybranego modelu pracy (80%)
Literatura
J.Rogers, (2017). Coaching. Sopot: GWP
Hillesland, E., Sidor-Rządkowska, M., Stolarski, R., Szmidt, C., Flis, A., Kukiełka-Pucher, D., ... & Pieciul, K. (2021). Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Wolters Kluwer.
Zdybek, P. (2018). Krytyczne spojrzenie z perspektywy psychologa na granice poradnictwa filozoficznego w porównaniu do psychoterapii, pomocy psychologicznej i coachingu. Studia Philosophiae Christianae, 54(3), 61-83.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: