Profilaktyka, diagnoza i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży 2.5-KZK019-Z
Zajęcia opiewają o zdobywanie wiedzy teoretycznej i praktycznej w obszarze uzależnienia behawioralnego u dzieci i młodzieży. Poruszane zostaną tematy związane z przyczynami i czynnikami chroniącymi w zakresie uzależnienia. Omówione zostaną poszczególne uzależnienia behawioralne związane z multimediami. Studenci w sposób praktyczny będą zdobywali wiedzę na temat pracy z dzieckiem uzależnionym od internetu.
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
K_W01 zna terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w
dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;
K_W04 zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i
interwencyjnych w zakresie właściwym dla psychologii; zna zasady
praktyki opartej na dowodach; ma uporządkowaną wiedzę o zdrowiu
i chorobie, normie i patologii człowieka w wymiarze
psychologiczym;
K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu
psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy
złożonych problemów wychowawczych, kulturalnych, pomocowych
i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań
praktycznych;
K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje
aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w
podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań
profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach - 40%
Kolokwium zaliczeniowe - 60%
Literatura
Guerreschi, C., (2006). Nowe uzależnienia. Salwator: Kraków.
Kozak, S., (2013). Patologia fonoholizmu. Znak: Kraków
Woronowicz, B.T., (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Wydawnictwo Media Rodzina: Poznań
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: