Psychologia reklamy 2.5-PSREKL-Z
Przedmiot umożliwia osiągnięcie następujących efektów kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:
• scharakteryzować różne formy przekazu medialnego;
• wymienić i opisać mechanizmy i zabiegi zastosowane w różnych materiałach reklamowych;
Sposoby weryfikacji
• Egzamin pisemny
• Przedstawiona krytyczna analiza materiałów reklamowych
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia
K_W01
K_W05
K_W06
K_W07
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:
• ocenić i wybrać „dobre/złe” materiały reklamowe
• objaśniać mechanizmy działania reklamy
• wykorzystywać zaprezentowane na zajęciach treści
Sposoby weryfikacji
• Ocena doboru treści oraz wykonania krytycznej analizy materiałów reklamowych
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia
K_U01
K_U02
K_U07
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
• pogłębioną świadomość mechanizmów kierujących przekazem reklamowym
• gotowość do krytycznej analizy treści przekazów medialnych
• aktywność w zakresie analizy przekazów reklamowych
Sposoby weryfikacji
• Ocena wywiązywania się z zadań
• Ocena systematyczności pracy
• Analiza studium przypadku
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia
K_K01
K_K03
Liczba punktów ECTS: 2+3*
• udział w wykładach: 10h
• udział w ćwiczeniach: 10h
• Zadania do opracowania i przedstawienia na zajęciach:20h
• zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 35h
• udział w konsultacjach z nauczycielem: 5h
• samodzielne przygotowanie do egzaminu i obec-ność na egzaminie: 45h
Suma 125h = 5 ECTS
* 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- w zakresie wiedzy: przekazanie informacji na temat różnych form, zadań i środków przekazu reklamy; przedstawienie mechanizmów związanych z procesami uczenia się, procesami poznawczymi i emocjonalnymi w reklamie; charakterystyka niestandardowych środków promocji; wprowadzenie podstaw ekonomii i marketingu jako narzędzi pomocnych przy planowaniu strategii i kampanii reklamowych
- w zakresie umiejętności: umiejętność krytycznej analizy istniejących komunikatów reklamowych, umiejętność praktycznego wykorzystania poznanych mechanizmów
- w zakresie kompetencji: uwrażliwienie na różne formy manipulacji zawarte w przekazach reklamowych; uświadomienie mechanizmów działania przekazów marketingowych
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładu ma formę egzaminu, z pytaniami problemowymi wielokrotnego wyboru.
Zaliczenie ćwiczeń wymaga stworzenia i przedstawienie projektu kampanii reklamowej / pojedynczej reklamy, z uzasadnieniem wykorzystanych środków przekazu od strony psychologicznych mechanizmów.
Szczegółowe wymagania są podane przy każdej z form zajęć osobno.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Szczegółowy zakres literatury jest podany przy każdej z form zajęć osobno (wykład + ćwiczenia)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: