Technologia informacyjna i umiejętności bibliograficzne 2.5-TECHBIBL
W toku zajęć studenci powinni zapoznać się z obsługą oprogramowania umożliwiającego pracę z danymi ilościowymi, jak i
edytorami tekstu. Ponadto Studenci powinni nabyć umiejętności tworzenia prezentacji, jak i zaznajomić się z tematyką
standardów edytorskich. W toku zajęć studenci nabędą umiejętności edytowania tekstu zgodnie z danym stylem edytorskim, jak i
umiejętność przygotowywania baz danych odpowiedzi do dalszej obróbki w programach statystycznych.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student :
- zna podstawowe rodzaje umów dotyczących praw autorskich
- posiada wiedzę w zakresie wykorzystania technologii
informacyjnych przy opracowywaniu dokumentów
tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji
multimedialnych
- zna i potrafi wymienić dobre praktyki tworzenia prezentacji
multimedialnych
- wie w jaki sposób efektywnie korzystać z bibliotecznych baz
danych.
- wie czym jest randomizacja
- wie jak przygotować bazę danych dla importu do programów
statystycznych
- zna podstawy interfejsu graficznego programu Statistica.
- zna styl edytorski APA.
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć
umiejętność:
- wykonać prezentację multimedialną zgodnie z dobrymi
praktykami tworzenia prezentacji.
- zmodyfikować i przystosować bazę danych dla pracy w
programie statystycznym.
- wykorzystywać oprogramowanie do zarządzania bazami
danych artykułów.
- wprowadzać do arkusza kalkulacyjnego złożone funkcje
obliczeniowe przy wykorzystaniu istniejących już procedur
oprogramowania.
- edytować prace i dokumenty tekstowe zgodnie z założeniami
stylu edytorskiego APA.
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
- student jest świadomy i wyraża chęć stosowania standardów
tworzenia dokumentów psychologicznych i raportów
naukowych.
- student potrafi przyjmować krytykę jak i wyrażać obiektywną
opinię na temat cudzej pracy.
Kryteria oceniania
Uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium I, kolokwium II i z wykonanej prezentacji.
Zaliczenie kolokwium:
< 65% ndst
66% - 70% dst
71% - 75% dst+
81%-85% db
86%-90%db+
> 90% bdb
Zaliczenie prezentacji:
spełnia wszystkie wymagania lub nie spełnia jednego - bdb
nie spełnia 2 lub 3 wymagań - db
nie spełnia 4 lub 5 wymagań - dst
dokładne kryteria oceny są podawane w trakcie zajęć przez prowadzących.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów
psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Wydawnictwo Liberi Libri.
https://doi.org/10.47943/lib.9788363487560
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: