Warsztaty psychologiczne - wystąpienia publiczne 2.5-WAR007-Z
Treści programowe:
1. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych, analiza różnych prezentacji pod kątem wykorzystanych w nich środków wyrazu oraz pojawiających się błędów.
2. Podstawowe modele komunikacji, zasady tworzenia przemówień informujących, tworzenie planów przemówień informujących z uwzględnieniem grupy docelowej, do jakiej mają być kierowane i oczekiwanych efektów.
3. Podstawowe modele perswazji, sekwencja umotywowana Monroe, tworzenie przemówień perswazyjnych.
4. Język korzyści, ćwiczenie wykorzystania języka korzyści w różnych sytuacjach.
5. Próbne perswazyjne wystąpienia publiczne studentów analizowane pod kątem technicznym, treściowym, językowym oraz komunikacji niewerbalnej.
W cyklu 2023/24-L:
1. Pojęcie, cele i znaczenie autoprezentacji w czasie wystąpień publicznych |
Literatura uzupełniająca
Ogólnie: 1.Kenny P. (1995). Panie Przewodniczący, Panie, Panowie... Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony dla inżynierów i pracowników nauki. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
2.LearyM. (2003). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP.
3.LemmermannH. (1999). Komunikacja werbalna –szkoła retoryki. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
4.Spence G. (1999). Jak skutecznie przekonywać, wszędzie i każdego dnia. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS. | W cyklu 2023/24-L: Stojanowska, E. (red.) (2002) . Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej : praca zbiorowa. Warszawa: Wydawnictwo APS
Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP.
Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP.
Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP.
Szmajke A.(2001). Autoprezentacja: formy, style i skuteczność interpersonalna, [w:] K. Lachowicz-Tabaczek (red.) Psychologia społeczna w zastosowaniach: od teorii do praktyki. Wrocław : ALTA.
|
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1.BirkenbihlV. F. (1998). Sygnały ciała –podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
2.GronbeckB. (red.) (2001). Zasady komunikacji werbalnej. Poznań: Wydawnictwo Zysk iS-ka
3.Jay A., JayR. (2001). Skuteczna prezentacja. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
4.StuartC. (2000). Sztuka przemawiania i prezentacji. Warszawa: Książka i Wiedza.
W cyklu 2023/24-L:
Bierach, A. (2001). Mowa ciała kluczem do sukcesu. Wrocław: Wydawnictwo Astrum |
Uwagi
W cyklu 2023/24-L:
Obecność studentów na warsztacie jest obowiązkowa |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: