Programowanie 2 3.4.KRK.12SX.PRG2
Treści programowe: Praca w zintegrowanym środowisku programistycznym. Obsługa zdarzeń. Komponenty GUI i sposoby ich wykorzystania. Paradygmat programowania obiektowego. Definiowanie struktur, klas i obiektów. Definiowanie metod klas, konstruktorów i destruktorów. Pola i metody statyczne. Funkcje operatorowe. Dziedziczenie, funkcje wirtualne, polimorfizm, klasy abstrakcyjne. Przestrzenie nazw, interfejsy, delegaty.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie programowania, zna paradygmat programowania obiektowego.
Posiada ogólną wiedzę na temat języków i paradygmatów programowania.
Potrafi wskazać obiektowe języki programowania i możliwości ich zastosowań.
Zna podstawowe konstrukcje programistyczne w obiektowym języku programowania.
Umiejętności:
Potrafi tworzyć i interpretować kod źródłowy w obiektowym języku programowania.
Potrafi dobrać narzędzie do tworzenia aplikacji w trybie graficznym.
Potrafi ocenić przydatność różnych paradygmatów programowania i związanych z nimi środowisk programistycznych do rozwiązywania różnego typu problemów.
Potrafi konstruować i programować algorytmy pod kątem obiektowych języków programowania.
Potrafi stosować podstawowe techniki programistyczne w zakresie programowania obiektowego.
Potrafi projektować, implementować, testować i debugować proste programy obiektowe.
Potrafi pisać programy obiektowe w środowisku graficznym.
Jest świadomy konieczności ciągłej aktualizacji wiedzy dotyczącej języków programowania i narzędzi programistycznych.
Rozumie konieczność systematycznej pracy nad projektem informatycznym o długofalowym charakterze.
Kompetencje społeczne (postawy):
Potrafi zaplanować realizację wybranego przedsięwzięcia informatycznego i odpowiednio określić priorytety z tym związane.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia:
• zaliczenie z oceną (wykład)
• zaliczenie z oceną (laboratorium)
Formy zaliczenia:
• (W) kolokwium pisemne na ocenę
• (L) ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru za realizację programów komputerowych
Podstawowe kryteria:
• (W), (L) – uzyskanie pozytywnej oceny zaliczeniowej
Literatura
1. Domka P., Łokińska M.: Programowanie strukturalne i obiektowe, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2010
2. Troelsen A. W., Język C# 2010 i platforma .Net 4, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
3. Gunnerson, E., Programowanie w języku C#, Mikom, Warszawa 2001
4. Dunaway, R. B., Visual Studio .NET, Mikom, Warszawa 2003
5. Miłosz E., Miłosz M., Borys M., Advanced object-oriented technology, PTI, Lublin 2010
6. Sharp J., Jagger J., Microsoft Visual C#.NET, RM, Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: