Analiza cen 4.B.1.2
Cena i rola decyzji cenowych
Elastyczność cenowa popytu
Kształtowanie cen oparte na popycie
Strategie cenowe i proces ustalania cen
Optymalizacja ceny jednolitej na rynku monopolu
Optymalizacja ceny jednolitej na rynku oligopolu
Metody ekonometryczne w analizie kształtowania się i prognozowania cen
Literatura uzupełniająca
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
.Wiedza:
1. zna metody i narzędzia wykorzystywane w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych (k_W06).
2. zna metody i narzędzia stosowane w badaniach rynkowych i marketingowych (k_W09)
Umiejętności: student potrafi
3. potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia wykorzystywane w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych (k_U06)
Kompetencje społeczne: student
4. wykazuje się kreatywnością w doborze metod wykorzystywanych w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych (k_K05).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Wykład: test jednokrotnego wyboru (efekt 1, 2)
Ćwiczenia: kolokwium z zagadnień praktycznych (efekt 1, 2, 3), aktywność i postawa podczas zajęć (4).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Wykład: ustalenie oceny końcowej na podstawie testu (100%)
Ćwiczenia: ustalenie oceny końcowej na podstawie: kolokwium z zagadnień praktycznych (90%), i aktywności postawy podczas zajęć (10%), .
Literatura
Rogoda, B., 2004, Polityka cenowa małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Waniowski, P., 2003, Strategie cenowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Wrzosek, W., 1998, Funkcjonowanie rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Monroe, K.B., 2002, Pricing. Making Profitable Decisions, McGraw-Hill/Irwin, Burr Ridge
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: