Marketing 4.B.131
WYKŁADY:
1. Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda
2. Fundamentalne założenia marketingu. Główne teorie marketingu. Zmierzch paradygmatu czy zmierz marketingu ?
3. Segmentacja rynku -rynki docelowe konsumentów
4. Zintegrowany proces podejmowania decyzji – marketing–mix i jego elementy.
5. Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
6. Badanie i analiza rynku jako podstawa decyzji marketingowych
7. Strategia produktu
8. Strategie cenowe
9. Strategie dystrybucji
10. Strategie promocji
11. Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski
ĆWICZENIA:
1. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Fazy rozwoju marketingu
2. Współczesne czynniki wywierające wpływ na marketing
3. Współzależność i powiązanie rynków, produkcji, marketingu w różnych krajach w wyniku globalizacji i ekspansji międzynarodowej
4. Instrumenty komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku
5. Analiza rynkowa i marketingowa - rodzaje informacji dla procesów decyzyjnych
6. Segmentacja rynku i wybór rynków docelowych
7. Analiza wybranych strategii przedsiębiorstw (produktu, dystrybucji, promocji, polityki cenowej)
8. Metody manipulacji w sprzedaży i w reklamie
9. Plan marketingowy dla wybranego przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku konsumpcyjnym
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
p-W-1 Student potrafi zdefiniować pojęcia z zakresu rynku i marketingu, wyjaśnić zależności między nimi, zna podstawy teoretyczne rozwoju marketingu
p-W-2 Student rozumie sposób funkcjonowania instytucji zorientowanych rynkowo w zmiennych uwarunkowaniach generowanych przez otoczenie prawne, społeczne, ekonomiczne
UMIEJĘTNOŚCI
p-U-1 Student umie wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania decyzji marketingowych
p-U-2 Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska rynkowe z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi marketingowych
Kompetencje
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do podejmowania samokształcenia i aktualizacji wiedzy przez całe życie
Kryteria oceniania
WYKŁADY:
Zaliczenie pisemne - test z pytaniami otwartymi
ĆWICZENIA:
F1 kolokwium zaliczeniowe (50%)
F2 projekt grupowy (40%)
F3 aktywność na zajęciach (10%)
Ocena podsumowująca: średnia ważona na podstawie F1-F3.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Kotler P., K. Keller, Marketing, Dom WydawniczyRebis, Warszawa 2017.
2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.
4.D.Potwora, W. Potwora, Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2020
Literatura uzupełniająca:
1. Budzyński W., Public Relations- Wizerunek Reputacja Tożsamość, Wyd. MT biznes, Warszawa, 2017
2. Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; i inn.
3. Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu.
4. Martin Christopher M., Marketing, Basingstoke Macmillan Education UK 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: