Strategie marketingowe 4.B.329
WYKŁADY
Treść zajęć / Temat zajęć
Wprowadzenie – marketing relacji w teorii marketingu.
Podstawowe formy konkurencyjności przedsiębiorstwa. Wybrane interpretacje konkurencyjności.
Podstawowe rodzaje konkurencyjności przedsiębiorstwa. Struktura kategorii konkurencyjności.
Przewaga konkurencyjna.
Instrumenty konkurowania. Pozycja konkurencyjna.
Istota strategii marketingowych..
Formułowanie i wybór strategii marketingowych
Ogólna klasyfikacja strategii marketingowych.
Rodzaje strategii marketingowych.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
p-W-1 Student rozumie istotę i strukturę kategorii konkurencyjności, a także podstawowych form oraz rodzajów konkurencyjności
p-W-2 Student zna komponenty konkurencyjności: przewagi konkurencyjnej, instrumentów konkurowania, pozycji konkurencyjnej
p-W-3 Student rozumie istotę strategii marketingowych oraz ich miejsca i roli w systemie strategii przedsiębiorstwa
Kryteria oceniania
WYKŁADY
Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie na ocenę/test wyboru/problemowy
Literatura
Literatura podstawowa
1.Kotler Ph., Keller K. L., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012.
2.Podstawy marketingu, (red.) A. Czubała, PWE, Warszawa 2012.
3.Strategie marketingowe, (red.) W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2012.
4.Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, (red.) J. W. Wiktor, P. Chlipała, PWE, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca
1.Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, PWE, Warszawa 2012.
2.Matwiejczuk R., Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.
3.Rutkowski I. P., Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011.
4.Systemy i procesy zarządzania logistyczno-mar¬ke¬tingo¬wego. Aspekt efektywnościowy, (red.) P. Blaik, Uniwersytet Opolski, Opole 2007.
5.Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.
6.Shaw E. H.,Marketing strategy, Journal of Historical Research in Marketing, 27 January 2012, Vol.4(1), pp.30-55
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: