Technologie informacyjne 4.B.359
Opis (zakres tematów):
Usługi UO (poczta elektroniczna RoundCube Webmail, Centralny Punkt Logowania, Eduroam, platforma e-learningowa)
System klasy ERP. Funkcjonalność systemu. Korzyści wdrażania systemu klasy ERP. Moduły systemu zarządzania przedsiębiorstwem.
Interfejsem systemu Ms Dynamics i możliwości jego personalizacji. Konfiguracja środowiska pracy. Filtrowanie i sortowanie danych.
Integracja systemu klasy ERP z programami biurowymi pakietu Ms Office. Export statyczny i dynamiczny danych do Excela. Mechanizm książek adresowych w tym globalna książka adresowa (GAB). Jednostki operacyjne. Hierarchie organizacyjne.
Arkusze kalkulacyjne/MS Excel (podstawowe zasady pracy z arkuszem kalkulacyjnym, operacje na arkuszach, wprowadzanie i formatowanie danych, tworzenie serii danych, tworzenie formuł: adresowanie względne, bezwzględne i mieszane komórek, tworzenie i formatowanie wykresów).
Arkusze kalkulacyjne/MS Excel (wykorzystanie formuł, inspekcja formuł, definiowanie nazw, wbudowane grupy funkcji arkusza kalkulacyjnego, wykorzystanie funkcji: matematycznych, statystycznych, informacyjnych, finansowych, tekstowych, daty i czasu).
Arkusze kalkulacyjne/MS Excel (wykorzystanie narzędzi służących do sortowania i zarządzania listami: sortowanie, filtr i filtr zaawansowany).
Arkusze kalkulacyjne/MS Excel (sumy częściowe, tabele i wykresy przestawne, menadżer scenariuszy).
Przetwarzanie tekstów/MS Word (podstawowe zasady pracy z edytorem tekstu, tworzenie i formatowanie tabel, importowanie obiektów, style, edytor równań, korespondencja seryjna, przetwarzanie dużych dokumentów: tworzenie automatycznych spisów treści, tabel i rysunków, przypisy, nagłówek i stopka).
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się (z odniesieniem do efektów kierunkowych):
Umiejętności: student zna i rozumie
1. metody i narzędzia (m.in. arkusz kalkulacyjny) do opisu, interpretacji i prezentacji danych ekonomicznych (k_W06).
Umiejętności: student potrafi
2. pozyskiwać dane do analizowania zjawisk i procesów ekonomicznych i finansowych z wykorzystaniem m.in. technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT) np. z wykorzystaniem systemu klasy ERP (MS Dynamics) (k_U01).
3. wykorzystywać narzędzia informatyczne (k_U06)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
4. krytycznej oceny swojej wiedzy, w szczególności ekonomicznej oraz ustawicznego jej aktualizowania i uzupełniania (k_K01).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Kolokwium zaliczeniowe z arkusza kalkulacyjnego Excel (efekty 1,2,3);
Kolokwium zaliczeniowe (praktyczny test na Platformie MS Teams lub Moodle) z wykorzystania systemu ERP (efekty 1,2,3);
Obserwacja (efekt 4).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie średniej arytmetycznej z dwóch kolokwiów.
Literatura
Literatura:
A. Literatura podstawowa
1. Alexander M., Kusleika R., Walkenbach J., Excel 2019 PL. Biblia., Helion, Gliwice 2019.
2. Walkenbach J., Excel 2016 PL. Biblia., Helion, Gliwice 2016.
3. Szczepaniuk E, Gawlik-Kobylińska M., Krzemiński W., Technologie informacyjne w zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej, Warszawa 2017.
4. Microsoft Dynamics 365. Podręcznik użytkownika (materiały dydaktyczne z projektu pt. „Kształcenie dla Rozwoju sektora Usług dla biznesu w Opolu” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.)
B. Literatura uzupełniająca
1. Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, WITKOM (Salma Press), Warszawa 2017.
2. Jaronicki A., MS Office 2010 PL., Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.
3. Informatyka ekonomiczna. Materiały do ćwiczeń, Domiński W., Dyczkowski M. (red.), Wyd. II, zmienione i poszerzone. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: