Podstawy gospodarki przestrzennej w języku obcym 4.B.916
1. Spatial diversification of natural conditions (2h)
2. Subjects of spatial development (1h)
3. Goals of spatial development subjects (1h)
4. Spatial dimension of social-economic activity (1h)
5. Spatial diversification of cost of production (1h)
6. Roles of spatial planning (1h)
7. Spatial order and sustainable development (1h)
8. Teritorial social system (1h)
9. Elements of spatial planning (2h)
10. Spatial balance and it’s models (3h)
11. Aims of spatial economy (1h)
12. Spatial consequences of innovations (1h)
13. Innovative regional centers (3h)
14. Environment and it’s influence for spatial organisation of social-economic system (2h)
15. Challenges and goals for spatial planning (1h)
16. Introduction to spatial planning and the benefits of spatial planning (1h)
17. The system of spatial planning (2h)
18. The National Spatial Development Concept 2030 of Poland –in the new system of strategic programming at national level. (3h)
19. kolokwium (2h)
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01 Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień dotyczących planowania przestrzennego oraz gospodarki przestrzennej, a także systemu planowania przestrzennego w Polsce, potrafi wskazać podmioty planowania przestrzennego, wymienić i scharakteryzować instrumenty polityki przestrzennej z wykorzystaniem słownictwa w j. obcym.
K_W05 Student potrafi wskazać rolę gospodarki przestrzennej w rozwoju jednostek terytorialnych różnych szczebli z wykorzystaniem słownictwa w j. obcym.
K_U11 Student zna i potrafi stosować specjalistyczne słownictwo z zakresu gospodarki przestrzennej w j.obcym.
K_U12 Student potrafi obserwować i interpretować zmiany w polskiej polityce przestrzennej, analizować proces planowania przestrzennego i gospodarowania przestrzenią na różnych szczeblach z wykorzystaniem słownictwa w j. obcym.
K_K01 Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach (zespołach) międzynarodowych i organizacjach odpowiedzialnych za proces planowania przestrzennego na różnych szczeblach zarządzania. Potrafi wykorzystać nabyte słownictwo specjalistyczne w j.obcym
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
WYKŁAD:
Kolokwium zaliczeniowe (pytania testowe, pytania otwarte), (efekty: K_W01, K_W05)
ĆWICZENIA
Praca indywidualna ( efekty: K_U11, K_U12)
Udział w dyskusji (efekty: K_K01)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
WYKŁAD:
Ocena pozytywna – uzyskanie co najmniej 51% wartości punktów
[0-50% (2,0); 51-60% (3,0); 61-70% (3,5), 71-80% (4,0), 81-90% (4,5); 91-100% (5,0)
ĆWICZENIA
Praca pisemna indywidualna (40%)
Udział w dyskusjach (60%)
Literatura
1. Spatial Planning Key Instrument for Development and Effective Governance with Special Reference to Countries in Transition, United Nations, New York and Geneva, 2008M.Fujita, , P.Krugman, & A. J. Yenables, (2000) The Spatial Economy: Cities, Regions, and International Trade
2. S. Dühr, C.Colomb, and V.Nadin, (2010) European Spatial Planning and Territorial Co-operation, (Routledge, London)
3. P.Churski, W. Ratajczak (eds.) „Regional Development and Regional Policy In Poland: First Experiences and New Challenges of the European Union Membership”, Part 1, Polish Academy of Science, Committee for Spatial Economy and Regional Planning, Warsaw 2010,
1. M.Reimer, P.Getimis, H.H. Blotevogel, Spatial Planning Systems and Practices in Europe: A Comparative Perspective on continuity and change. NY, Routledge 2014
2. European Spatial Development Perspective. Towards Balanced and Sustainable Development of the Territory of the EU.
3. Strona Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, ( w j. ang)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: