Seminarium dyplomowe 4.B.950.2
Zagadnienia wprowadzające – omówienie organizacji pracy i warunków zaliczenia seminarium dyplomowego
Wybór zagadnienia badawczego
Weryfikacja dostępności wtórnych źródeł informacji na temat wybranego zagadnienia badawczego
Określenie zakresu potrzebnych badań bezpośrednich w celu pozyskania wyczerpujących źródeł informacji na temat wybranego zagadnienia badawczego
Tok postępowania badawczego – wyjaśnienie kolejnych etapów badań
Konceptualizacja zakresu badawczego pracy
Przygotowanie zarysu wprowadzenia
Pisanie pierwszego rozdziału – opracowanie części teoretycznej
Analiza i ocena kolejnych etapów pisania pracy dyplomowej
Analiza i ocena części teoretycznej
Ustalenie toku postępowania badawczego dla części empirycznej
Gromadzenie i weryfikacja informacji pierwotnych i wtórnych
Analiza i dyskusja nad wyborem metod badawczych
Przeprowadzenie badań i prezentacja wyników badawczych
Pisemne opracowanie i redakcja części empirycznej
Redakcja pełnej wersji pracy dyplomowej
Analiza, dyskusja i ocena całości pracy
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
Student zna podstawową terminologię stosowaną w ekonomice miast i regionów, podstawowe koncepcje, modele i kierunki badań
Student zna i rozumie istotę badań ekonomiki lokalnej i regionalnej, wie co jest jej przedmiotem, podmiotem i celem badań
Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach rozwoju lokalnego i regionalnego
Student zna podstawowe źródła informacji, techniki, narzędzia i metody badań
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego
Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną do konceptualizacji problemu badawczego
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł informacji
Student posiada podstawowe umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie badań, formułowanie i prowadzenie analiz przestrzennych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki badań
Student potrafi w mowie i piśmie w sposób precyzyjny, specjalistyczny a zarazem zrozumiały wypowiadać się na tematy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego
Student posiada umiejętność przygotowania autorskiego naukowego opracowania pisemnego
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, konsekwentnie realizuje kolejne etapy działań
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; umiejętnie organizować pracę własną oraz grupy
Student ma świadomość roli absolwenta studiów, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących gospodarowania przestrzenią i w przestrzeni
Student jest przygotowany do pracy zawodowej, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga wybrane dylematy związane z pracą zawodową
Kryteria oceniania
Przygotowanie do zajęć i zaangażowanie w pracy na zajęciach oraz udział
w zadaniach zaprogramowanych na Platformie Moodle. Konsultowanie kolejnych części i wersji pracy dyplomowej.
Podstawą oceny końcowej są:
Ocena z kolejnych etapów pisania pracy dyplomowej oraz znajomość metodyki badawczej dyscypliny ekonomia i finanse.
Literatura
Literatura podstawowa
Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wyd. Kolonia Limited, Wrocław 2006
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, tłum. G. Jurkowlaniec, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007
Jura J., Roszczypała J., Metodyka przygotowania prac dyplomowych, Warszawa 2000
Plit F., Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii. Poradnik bardzo praktyczny, Warszawa 2007.
Regulamin studiów Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2012 (www.uni.opole.pl)
Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.).
Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Wyd. Olsztyńskiej Wyższej Szkoły im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn, 2006.
Literatura uzupełniająca
Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, UNIVERSITAS Kraków, 1995.
Gazda Z., Poradnik metodyczny i przewodnik bibliograficzny do pisania prac dyplomowych na kierunku ekonomia, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji im. Edwarda Łapińskiego w Kielcach, Kielce 2005
Hindle T., Sztuka prezentacji, Wiedza i życie, Warszawa 2000,
Lundén B., Rosell L., Techniki prezentacji, BL Info Polska, Gdańsk, 2003,
Niedzielska E., Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.
Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, PAN, Wrocław – Warszawa 1997
Poliński J., ABC magistranta. Poradnik. Wydawnictwa uczelniane WSRP w Siedlcach, Siedlce 1991.
Radecki E. (red), Student - nauczyciel akademicki: relacje interpersonalna, Wydawnictwo PoNaD, Szczecin 1998,
Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji, Książka i Wiedza, 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: