Seminarium dyplomowe 4.B.954.1
Zagadnienia wprowadzające – omówienie organizacji pracy i warunków zaliczenia seminarium dyplomowego w sem.V
Wybór zagadnienia badawczego
Weryfikacja dostępności wtórnych źródeł informacji na temat wybranego zagadnienia badawczego
Określenie zakresu potrzebnych badań bezpośrednich w celu pozyskania wyczerpujących źródeł informacji na temat wybranego zagadnienia badawczego
Tok postępowania badawczego – wyjaśnienie kolejnych etapów badań
Konceptualizacja zakresu badawczego pracy
Przygotowanie zarysu wprowadzenia
Pisanie pierwszego rozdziału – opracowanie części teoretycznej
Analiza i ocena części teoretycznej
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
1. Student zna i rozumie pojęcia, terminy stosowane w gospodarce przestrzennej, koncepcje, modele i kierunki badań w gospodarce przestrzennej (K_W01)
2. Student zna i rozumie istotę badań gospodarki przestrzennej, źródła informacji, techniki, narzędzia i metody badań w gospodarce przestrzennej (K_W02)
3. Student ma wiedzę o zjawiskach i procesach: przyrodniczych, ekonomicznych, społecznych zachodzących w przestrzeni geograficznej oraz powiązaniach miedzy nimi (K_W04)
4. Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego (K_W06)
5. Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną z zakresu gospodarki przestrzennej i powiązanych z nią dyscyplin do konceptualizacji problemu badawczego (K_U01)
6. Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł informacji, posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie badań, formułowanie i prowadzenie analiz przestrzennych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki badań (K_U06)
7. Student potrafi w mowie i piśmie w sposób precyzyjny, specjalistyczny a zarazem zrozumiały wypowiadać się na tematy dotyczące gospodarki przestrzennej (K_U09)
8. Student posiada umiejętność przygotowania autorskiego naukowego opracowania pisemnego (K_U08, K_U12)
9. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego (K_K01)
10. Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, konsekwentnie realizuje kolejne etapy działań (K_K03)
11. Student ma świadomość roli absolwenta studiów z zakresu gospodarki przestrzennej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących gospodarowania przestrzenią i w przestrzeni (K_K02)
Literatura
Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wyd. Kolonia Limited, Wrocław 2006
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, tłum. G. Jurkowlaniec, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007
Jura J., Roszczypała J., Metodyka przygotowania prac dyplomowych, Warszawa 2000
Plit F., Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii. Poradnik bardzo praktyczny, Warszawa 2007.
Regulamin studiów Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2012 (www.uni.opole.pl)
Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.).
Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Wyd. Olsztyńskiej Wyższej Szkoły im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn, 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: