Współczesne trendy w konsumpcji 4.B.988
Wykłady uczestniczące z prezentacją multimedialną :
1. Zachowania konsumentów jako odrębna dziedzina naukowa
2. Cechy współczesnej konsumpcji a prawa rynku.
3. Istota i rodzaje trendów konsumenckich
4. Źródła wiedzy o trendach w konsumpcji
5. Metody prognozowania trendów konsumenckich
6. Wybrane narzędzia marketingowe stosowane przez przedsiębiorstwa w procesie kreowania wartości dla klienta
7. Wirtualizacja konsumpcji w ujęciu statycznym i dynamicznym.
8. Przedsiębiorczość ekologiczna jako nowoczesny (trend) model biznesowy .
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1 Student ma uporządkowana wiedzę na temat tendencji rozwoju konsumpcji i współczesnych trendów konsumpcyjnych
2 Student zna metody wykorzystywane w prognozowaniu trendów konsumenckich
UMIEJĘTNOŚCI
1 potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia wykorzystywane w prognozowaniu i analizie trendów konsumenckich
2 Potrafi przeprowadzić analizę współczesnych trendów w konsumpcji wpływających z jednej strony na styl życia konsumentów z drugiej na strategię działania przedsiębiorstw na rynku KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Rozumie potrzebę promowania trendów ekologicznych i przekazywania społeczeństwu informacji o ich wpływie na środowisko i codzienne zachowania konsumentów
Kryteria oceniania
- zaliczenie pisemne
Literatura
1. M. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk, Badanie rynku, jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2021
2. K. Mazurek- Łopacińska, Zachowania konsumentów na współczesnym rynku. Perspektywa marketingowa PWE, Warszawa 2021
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: