Rynki internetowe 4.E.1
Rynki elektroniczne, informacji i internetowe
Internet jako czynnik zmieniającym warunki konkurencji w biznesie
Modele biznesu internetowego
Elementy modelu biznesowego
Projektowanie wartości dla klienta - źródła tworzenia wartości w biznesie internetowym
Koncepcje konkurencyjności dotyczące biznesu internetowego
Aktywność informacyjna w biznesie internetowym oraz profil polskiego użytkownika Internetu
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. istotę rynków internetowych;
2. cechy Internetu jako przestrzeni do prowadzenia różnych form biznesu ;
3. modele e-biznesu, jego elementy oraz źródła tworzenia wartości w biznesie internetowym ;
4. koncepcje konkurencyjności dotyczące biznesu internetowego.
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
5. wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania zadań z zakresu wykorzystania Internetu w działalności biznesowej
Kryteria oceniania
Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny z testu
Literatura
1. Doligalski T., Modele biznesu firm internetowych działających na rynku odbiorców indywidualnych. Ujęcie typologiczne, Marketing i Rynek, 12/2018.
2. Doligalski T., Modele biznesu w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014.
3. Czerwiński A., Przemiany na rynkach informacji, Wydawnictwo UO, Opole 2011.
4. Afuah A., Tucci Ch.L., Biznes internetowy – strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
5. Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. nauk. Celina M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Nau-kowe PWN, Warszawa 2007.
6. Shuen, A. A., Web 2.0 : przewodnik po strategiach, Wyd. „Helion”, Gliwice 2009.
7. Kański R., Podstawy i rozwój e-biznesu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Wrocław 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: