Zarządzanie jakością 4.Z-P.13
W:
PREKURSORZY JAKOŚCI
POSTRZEGANIE I OCENA JAKOŚCI
KONCEPCJE I ZASADY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, BEZPIECZEŃSTWEM I ŚRODOWISKIEM
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W CYKLU ŻYCIA PRODUKTU
KOSZTY JAKOŚCI
NARZĘDZIA I METODY WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
ĆW:
Omówienie wybranych systemów, metod i technik zarządzania jakością w tym miedzy innymi: normy ISO 9000, 14000, 18000, 22000, 27000, 50000, LCA, Modele samooceny, BSC, EFQM, EMAS, HACCAP, TQM, TQEM, Kaizen, Benchmarking, 5S, Koła jakości, ETA, FTA, SPC, FMEA, QFD, Taguchi, Metody Shainina, poka yoke i inne.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. k_W01/ P6S_WG Ma zaawansowaną wiedzę o zasadach i metodach zarządzania, zależnościach między
elementami organizacji, jak również relacji między organizacją a jej otoczeniem
Umiejętności: student potrafi
2. k_U02/ P6S_UW Potrafi wykorzystać wiedzę z dziedziny zarządzania, aby opisać i w sposób praktyczny poddać
analizie procesy i zjawiska. Posiadaną wiedzę wykorzystuje w celu formułowania i rozwiązywania problemów
zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, przeprowadzenie krytycznej
analizy i syntezy tych informacji oraz dokonania oceny i/lub dobór i zastosowanie właściwych metod i narzędzi,
w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych
3. k_U03/ P6S_UW posiada umiejętność realizacji zadań w różnych formach podmiotów gospodarczych,
diagnozowania i rozwiązywania problemów zarządzania oraz projektowania działań naprawczych i
rozwojowych
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
4. k_K02/ P6S_KK rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych oraz do komunikowania się z
ekspertami w przypadku braku możliwości samodzielnego rozwiązania problemu a także do współdziałania i
podejmowania różnych ról w zespole
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Test (efekty 1)
Prezentacje (efekty 2-4).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ocena za opracowanie, przedstawienie i wytłumaczenie
przygotowanej prezentacji + ocena z testu
Literatura
1. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013
2. Hamrol A ., Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
3. Łunarski J., Zarządzanie jakością standardy i zasady, Wydawnictwa NT, Warszawa 2008.
4. Pod red. E. Konarzewskiej-Gubały., Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków, WUEwW, Wrocław 2013.
5. Szkoda J., Systemy zarządzania jakością w organizacjach, ITS, Warszawa 2012.
6. Lock D,. Podręcznik zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
7. Hamrol A . Mantura W., Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998
8. Karaszewski R., Zarządzanie jakością. Wydawnictwo Dom organizatora, Toruń 2005.
9. Rogala P. Nurt normalizacyjny w zarządzaniu jakością, WUEwW, Wrocław 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: