Teologia dogmatyczna: Protologia 5.1.0.6.02
1. Kreacjonizm w Starym Testamencie
2. Kreacjonizm w Nowym Testamencie
3. Kierunki rozwoju starochrześcijańskiej protologii
4. Kierunki rozwoju średniowiecznej protologii
5. Kryzys kreacjonizmu w epoce nowożytnej
6. Protologiczna antropologia
7. Angelologia
8. Demonologia i nauka o szatanie
W cyklu 2023/24-L:
https://docs.google.com/document/d/1-yinaejSau63vEkH-vjns7y1Fn5z7XdZ7G0s7RbUEwY/edit#heading=h.9x14a6i8uezk |
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii systematycznej, zwłaszcza dogmatycznej – protologii - TMA_W06; P7S_WG
2. Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych - TMA_W12; P7S_WG
3. Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych - TMA_W19; P7S_WG.
Umiejętności
1. Potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej - TMA_U01; P7S_UW
2. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji teologicznej, ekumenicznej i światopoglądowej, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań - TMA_U02; P7S_UW
3. posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji światopoglądowej dotyczącej religii i jej
miejsca w kulturze, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia
syntetycznych podsumowań - TMA_U09; P7S-UK.
Kompetencje społeczne (postawy)
K1. Student ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów - TMA_K05; P7_SKO
K2. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy doktrynalne związane z pracą duszpasterską - TMA_06; P7S_KK; P7_SKO
K3. Interesuje się współczesnymi dokonaniami w zakresie protologii - TMA_K08; P7S_KR
Kryteria oceniania
Analiza tekstów z dyskusją.
Kryteria oceniania:
1. Obecność na zajęciach – 50%
2. Praca zaliczeniowa: przygotowanie prezentacji – 30%
3. Aktywność na zajęciach – 20%
Literatura
GANOCZY A., Nauka o stworzeniu, tłum. J. Fenrychowa, Kraków 1999.
KIJAS Z.J., Początki świata i człowieka, Kraków 2004.
KOWALCZYK M., Traktat o stworzeniu, w: Dogmatyka, t. VI, red. E. ADAMIAK, A. CZAJA, J. MAJEWSKI, Warszawa 2007, 17-286.
WAGNER. H., Dogmatyka, tłum. J. Zychowicz, Kraków 2007, 359-415.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: