Psychologia w turystyce 5.5.1.3.05
Treści programowe:
I. Umiejętności podstawowe i umiejętności na poziomie zaawansowanym.
Bariery komunikacji interpersonalnej.
Słuchanie.
Odsłanianie się: otwartość i zaufanie w komunikacji interpersonalnej.
Rola języka ciała.
II. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych.
Trening postawy asertywnej.
Strategie kierowania konfliktem.
Negocjacje skupione na problemie.
III. Przemawianie na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji tury-stycznej, oferty biura podróży).
W cyklu 2023/24-Z:
I. Umiejętności podstawowe. |
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Wymagania
Założenia
W cyklu 2023/24-Z: Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznej komunikacji z klientami biur podróży, hoteli oraz innych instytucji czy organizacji świadczących usługi turystyczne. Zajęcia mają charakter warsztatowy, co oznacza nacisk na kształtowanie umiejętności interpersonalnych (kompetencji społecznych) związanych z pracą na różnych stanowiskach w biurach podróży, hotelu, w charakterze przewodnika, pilota wycieczek czy rezydenta. | Ogólnie: Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznej komunikacji z klientami biur podróży, hoteli oraz innych instytucji czy organizacji świadczących usługi turystyczne. Zajęcia mają charakter warsztatowy, co oznacza nacisk na kształtowanie umiejętności interpersonalnych (kompetencji społecznych) związanych z pracą na różnych stanowiskach w biurach podróży, hotelu, w charakterze przewodnika, pilota wycieczek czy rezydenta.
|
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie:
techniki wykorzystywane w negocjacjach, komunikacji, wygłaszaniu prezentacji,
zasady organizacji i funkcjonowania instytucji związanych z turystyką, a w szczególności
psychologiczne uwarunkowaniach funkcjonowania na różnych stanowiskach w instytucjach związanych z turystyką.
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student
potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne w zakresie psychologii związane z turystyką,
uczestniczyć w komunikacji biznesowej związanej z obsługą ruchu turystycznego (prowadzenie rozmów z klientem indywidualnym oraz z grupą, prezentacja atrakcji turystycznych, umiejętność wykorzystania technik wpływu społecznego w sprzedaży usług turystycznych).
Kryteria oceniania
Przygotowanie i prezentacja wystąpienia publicznego na zajęciach.
Oceniane będzie:
Merytoryczne przygotowanie się studenta do wystąpienia – (0-5 pkt),
Jakość wystąpienia przed audytorium (0-5 pkt),
Jakość prezentacji w Power Point (0-5 pkt).
Literatura
A1. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:
McKay M., Davis M., Faning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP.
Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa. Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP.
A2. studiowana samodzielnie przez studenta
Gracz J., Tadeusz Sankowski T. (2001). Psychologia w rekreacji i turystyce. Poznań: AWF.
Leathers D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Miotko-Mrozowska M. (2009) Komunikacja interpersonalna w internecie. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersyteckie.
Pease A. (1992). Język ciała. Kraków: Gemini.
Sikorski W. (2011) Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening. Warszawa: Difin.
Stewart J. (2002). Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN.
W cyklu 2023/24-Z:
McKay M., Davis M., Faning P. (2001 i kolejne wydania). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: