Scientific communication 6.1-SCOM
Problematyka konwersatorium: Struktura prac naukowych, różne formy pisemnego przedstawiania wyników, zasady konstruk-cji grafik naukowych, prezentacja najpopularniejszych programów graficznych, zasady przygotowywania prezentacji ustnych, konstrukcja wykładu, postawa i modulacja głosu podczas wykładu, dobór odpowiedniego języka przekazu zależny od grupy docelowej, zasady dyskusji.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W02_ interpretuje złożoność procesów i zjawisk w przyrodzie, których rozwiązanie wymaga podejścia interdyscyplinarnego /_ P7S_WG
K_W03_ identyfikuje zróżnicowanie organizmów oraz bogactwo struktur i funkcji /_ P7S_WG
K_W06_opisuje wzajemne relacje organizm–środowisko/_ P7S_WG
Umiejętności
K_U01_ wybiera i stosuje techniki i narzędzia badawcze adekwatne do problemów studiowanej specjalności nauk biologicznych /_ P7S_UW
K_U06_ wykorzystuje zdobytą wiedzę specjalistyczną do interpretacji zebranych danych empirycznych oraz wnioskowania /_ P7S_UW
Kompetencje społeczne (postawy)
K_K03_ jest odpowiedzialny za powierzany sprzęt i własną pracę oraz szanuje pracę innych /_ P7S_KR
K_K04_ ma nawyk korzystania z uznanych źródeł informacji naukowej oraz posługiwania się zasadami krytycznego wnioskowania przy rozstrzyganiu problemów praktycznych /_ P7S_KK
Kryteria oceniania
A. Sposób zaliczenia
• zaliczenie z oceną
B. Formy zaliczenia
• ocena zaliczeniowa na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru ze sprawdzianów i aktywności na zajęciach
C. Podstawowe kryteria
K: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych, oraz umiejętności tworzenia i prezentacji rożnych form naukowych, posługiwania się terminologią w języku angielskim
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Olson, Randy (2009). Don´t Be Such a Scientist: Talking Substance in an Age of Style. London: Island Press.
Schimel, Joshua (2011). Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Oxford Univer-sity Press
- literatura fachowa (publikacje) w języku polskim i angielskim.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
jw.
A. Literatura uzupełniająca
- literatura fachowa (publikacje) w języku polskim i angielskim.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: