Technologie informacyjne w naukach o środowisku 6.17-TINS
Podstawowe bazy danych przestrzennych dostepne w sieci Internet i metody pozyskiwania z nich danych.
Wyszukiwanie informacji w bazach danych, oraz formułowanie rozbudowanych zapytan.. Opracowanie dokumentów o rozbudowanej
strukturze, zawierajacych informacje pochodzacych z rónych zródeł. Rozwiazywanie zadan z zakresu rónych dziedzin nauki z wykorzystaniem
programów komputerowych i metod informatyki. Graficzna prezentacja danych. Praktyczne zastosowanie arkusza kalkulacyjnego.
Tworzenie interaktywnych prezentacji multimedialnych.. Prawne i społeczne aspekty zastosowan komputerów w yciu codziennym. Wirusy
i ich rodzaje. Ochrona antywirusowa Obsługa pakietów oprogramowania graficznego – Corel Draw oraz oprogramowania grafiki inynierskiej
– AutoCAD i GIS – pakiet ArcGIS
Efekty kształcenia
Wiedza
- rozróżnia i opisuje podstawowe programy z oprogramowania ubytkowego (edytory tekstów, bazy danych, arkusze
kalkulacyjne, biblioteki numeryczne),
- omawia zasady tworzenia stron internetowych, działania Internetu i związane z nim zagrożenia,
- zna pojęcia i zasady funkcjonowania grafiki rastrowej i wektorowej oraz pojęcie danych atrybutowych
- omawia architekturę podstawowych baz danych
Umiejętności
- sporządza dokumentacje w różnych formatach plików (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, baza danych),
- interpretuje i prezentuje wyniki pomiarów oraz wyniki zadania o charakterze projektowym z wykorzystaniem
technik informatycznych i multimedialnych
- tworzy elementy grafiki wektorowej i proste przestrzenne bazy danych
- wykonuje prosty projekt architektoniczny w programie Corel i AutoCAD
- wykorzystuje w przygotowywanych projektach dostępne bazy danych przestrzennych
- przygotowuje prezentacje wykonanego projektu architektonicznego
Kompetencje społeczne (postawy)
- uaktualnia wiedze z zakresu technologii informacyjnej, środków i narzędzi informatyki
- stosuje poznane wiadomości i wiadomości z zakresu technologii informacyjnej do rozwiazywania problemów
- pracuje samodzielnie, jest odpowiedzialny za powierzany sprzęt i własna prace oraz szanuje prace innych
- bierze aktywny udział w dyskusji
- efektywnie współdziała w pracy zespołowej, pełniąc w niej różne role;
- obiektywnie ocenia efekty pracy własnej i członków zespołu
Kryteria oceniania
ustalenie oceny zaliczeniowej odbywa się na podstawie ocen cząstkowych orzymywanych w trakcie trwania semestru oraz wykonania projektowej
pracy zaliczeniowej
Wykazanie się wiadomościami i umiejętnościami omawianymi podczas
trwania zajęć laboratoryjnych oraz wykonanie projektu zaliczeniowego
według podanych założeń
Literatura
Hermanowska G, Hermanowski W., 2010 Technologia informacyjna, WYd. Operon, Warszawa
Zimek R., 2006, Morel Draw X3. Praktyczne projekty, Wyd. Helion Gliwice
Pikon A.,, 2012, AutoCAD 2013 PL Pierwsze kroki, Wyd. Helion Gliwice
Cieciura M., 2006, Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań, Wizja Press&IT
Wrotek W., 2006,Informatyka Europejczyka. Technologia informacyjna, Wyd. Helion Gliwice
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: