Seminarium dyplomowe I 6.19-SD
S1 – Cel, treść i tezy pracy oraz metodyka realizacji pracy dyplomowej.
S2 –Konspekt i układ pracy dyplomowej. Estetyka i strona formalna pracy.
S3 – Literatura przedmiotu –zbieranie materiałów oraz studiowanie i korzystanie z literatury naukowej. Redakcja części wstępnej pracy i zasady kompozycji tekstu.
S4 – Wymagania formalne pracy i opis bibliograficzny literatury. Materiał, dobór narzędzi badawczych, wyniki i dyskusja oraz sformułowanie wniosków.
S5 – Opracowanie streszczenie i podsumowania. Ochrony własności intelektualnej - plagiat. Przygotowanie prezentacji pracy przy pomocy programu Power Point.
S6 – Sformułowanie problemu i celu pracy, postawienie i weryfikacja hipotez, cytowanie źródeł polsko i obcojęzycznych – ćwiczenia praktyczne.
S7 – Organizacja, szczegółowe opracowanie oraz analiza materiału badawczego, wyniki i dyskusja, sformułowanie wniosków (podsumowanie) - zajęcia praktyczne.
S8 – Redagowanie poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej - zajęcia praktyczne oraz analiza najnowszych tendencji występujących w wybranych dziedzinach nauki.
S9 ÷S11 - Referowanie stanu zaawansowania prac dyplomowych – dyskusja i analiza przedstawionych prac i sposobu ich prezentacji (części I pracy dyplomowej) oraz analiza najnowszych tendencji występujących w wybranych dziedzinach nauki..
S12 ÷S14 – Przygotowywanie prezentacji multimedialnej wykonywanej pracy dyplomowej (części I. i II. pracy) - dyskusja i analiza przedstawionych prac i sposobu ich prezentacji oraz analiza najnowszych tendencji występujących w wybranych dziedzinach nauki.
S15 – Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Zaliczenie zajęć.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1 Student potrafi przedstawić podstawowe reguły związane z metodologią pisania prac dyplomowych oraz samodzielnie i kreatywnie korzystać z literatury technicznej i naukowej.
EK 2 Student potrafi i zna zasady kompozycji i konstruowania planu pracy, przedstawiania problemu technicznego oraz opanował technikę pisania prac.
EK 3 Student potrafi opracowywać wyniki badań, formułować wnioski i zaprezentować rezultaty pracy w postaci opracowanego autoreferatu.
EK 4 Student potrafi zinterpretować przepisy dotyczące ochrony własności intelektualnej oraz nie popełniać plagiatu.
EK 5 Student potrafi zastosować - wykorzystać program komputerowy Power Point do przedstawiania wyników opracowań.
Kryteria oceniania
SPOSOBY OCENY (F - FORMUJĄCA, P - PODSUMOWUJĄCA)
F1. Ocena stopnia przygotowania studentów do zagadnień rozpatrywanych na zajęciach.
F2. Ocena poziomu redakcji oraz udziału w dyskusjach i analizach wykonywanych prac.
F3. Ocena multimedialnej prezentacji pracy.
P1. Zaliczenie na ocenę - średnią z prezentowanych zagadnień, referatów i aktywności na zajęciach seminaryjnych.
Literatura
1 Szkutnik Z.: Metodyka pisania pracy dyplomowej. Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2007.
2 Węglińska M.: Jak pisać prace magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 1997
3 Weiner J.: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. WNT, Warszawa 2000
4 Pudlo A.: Prace magisterski i licencjackie. Wskazówki dla studentów. Wyd. Prawnicze PWN, Warszawa 2000
5 Domańska-Baer A.: Co pracownik i student szkoły wyższej o prawie autorski wiedzieć powinien. Informator wyd. przez MEN. Warszawa
6 PN /N - 01150. Zasady skracania tytułów czasopism i wydawnictw zbiorowych.
7 PN /N - 1168. Streszczenie autorskie artykułu.
8 PN /N - 01118. Wykresy.
9 Ustawa o ochronie własności intelektualnej oraz publikacje naukowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: