Edukacja ekonomiczna 6.4-Ede
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w ugruntowaną wiedzę i umiejętności z zakresu ekonomii związanych z funkcjonowaniem każdego człowieka w otoczeniu społeczno-gospodarczym.
Tematyka zajęć:
1. Cele i założenia edukacji ekonomicznej.
2. Rynek, popyt i podaż jako podstawowe pojęcia ekonomii.
3. Podstawy teorii wyboru konsumenta.
4. Produkcja i koszty w przedsiębiorstwie.
5. Rodzaje struktur rynkowych i ich specyfika.
6. Giełda Papierów Wartościowych jako element rynku kapitałowego.
7. System bankowy w Polsce.
8. Wzrost gospodarczy.
9. Budżet Państwa. Polityka fiskalna.
10. Pieniądz. Polityka monetarna.
11. Cykl koniunkturalny.
12. Inflacja i bezrobocie.
13. Handel międzynarodowy w dobie globalizacji.
Literatura uzupełniająca
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu ekonomii
Zna bezpieczne sposoby pomnażania kapitału
Ma wiedzę dotyczącą zaciągania kredytów i gry na giełdzie
Zna podstawowe zasady obowiązujące podczas tworzenia projektów z zakresu ekonomii
Zna i rozumie ekonomiczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Umiejętności:
potrafi przygotować prezentację dotyczącą wyników realizowanego projektu z zakresu ekonomii,
potrafi pozyskać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł informacji zarówno w języku polskim jak i języku angielskim
potrafi zintegrować pozyskane informacje, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
umie podnosić swoje kompetencje zawodowe poprzez samokształcenie
potrafi posłużyć się właściwie dobranym środowiskiem programistycznym oraz narzędziami komputerowo wspomaganego programowania do symulacji,
dokonuje wstępnej analizy ekonomicznej, pod kątem opłacalności inwestycji,
Kompetencje społeczne:
rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
przestrzega zasad współżycia społecznego oraz etyki zawodowej
do swoich obowiązków podchodzi w sposób odpowiedzialny i profesjonalny
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie pisemne (Wykład)
wykonanie zadań śródsemestralnych, aktywność na zajęciach (konwersatorium)
Kryteria oceniania:
Oceniając pracę studenta pod uwagę brane są: terminowość realizacji prac, zaangażowanie podczas zajęć oraz poprawność wykonanych prac. Wszystkie części składowe przeliczane są na punkty, a następnie na procenty.
Skala ocen:
3.0 - 51%-60%
3.5 - 61%-70%
4.0 - 71%-80%
4.5 - 81%-90%
5.0 - 91%-100%
Literatura
Milewski R., Kwiatkowski E.: Podstawy ekonomii. Wyd PWN, Warszawa 2010.
Nasiłowski M.: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Wyd. Key Text. Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: