Projekty multimedialne 6.4-PMul
Wykład:
W. 1 Metody przetwarzania plików multimedialnych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania.
W.2 Przekaz multimedialny i jego rodzaje.
W.3 Metody i standardy kompresji dźwięku i obrazu
W.4 Elementy grafiki i animacji komputerowej
W.5 Integracja usług telekomunikacyjnych, a komunikacja multimedialna, technologie i narzędzia realizacji systemów multimedialnych, multimedialne środowiska operacyjne, mechanizmy specyfikacji i zarządzania jakością usług multimedialnych
W.6 Metody akwizycji dźwięku i obrazu dla potrzeb telekonferencji, tworzenie teleusług na bazie platformy Java, W. 7 Usługi interaktywne
W.9 Wykorzystanie sieci dostępowych do dostarczania interaktywnych usług multimedialnych,
W.10 Tworzenie struktur hipertekstowych.
Laboratorium:
L.1 Grafika rastrowa.
L.2 Grafika wektorowa 2D.
L.3 Podstawowe kształty i narzędzia.
L.4 Przekształcanie i grupowanie obiektów.
L.5 Wektoryzacja bitmapy i rasteryzacja obrazu wektorowego.
L.6 Praca z warstwami. Edycja punktów, krzywe Beziera i linie proste.
L.7 Dźwięk cyfrowy. Rejestrowanie dźwięku z płyty CD oraz za pomocą mikrofonu. Zmiana parametrów jakości dźwięku. Redukcja szumu.
L.8 Montaż klipu dźwiękowego – ścieżki, przejścia, tempo. Zapis dźwięku w różnych formatach.
L.9 Cyfrowe wideo: Pozyskiwanie materiału wideo ze źródeł cyfrowych.
L.10 Kolokwium i zaliczenie laboratorium.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01_ ma wiedzę z zakresu matematyki, obejmującą algebrę, analizę, probabilistykę oraz elementy matematyki dyskretnej niezbędne do opisu zjawisk i formułowania modeli matematycznych na gruncie nauk technicznych
K_W05_ ma wystarczającą wiedzę z zakresu algorytmiki, programowania oraz technik multimedialnych
K_W07_ ma niezbędną wiedzę z zakresu informatyki i jej zastosowania w technice
K_W11_orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach w technice i informatyce.
K_U01-potrafi pozyskać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł informacji zarówno w języku polskim jak i języku angielskim
K_U02-potrafi zintegrować pozyskane informacje, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
K_K01-rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Kryteria oceniania
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych, oraz aktywności na zajęciach
Literatura
1. Von Glitschka; Joanna Pasek Tł.; Grafika vectorowa : szkolenie podstawowe Helio, 2012
2. Jarosław Adamiec - Grafika komputerowa : laboratorium, Poznań : Wydaw. Politechniki Poznańskiej, 2005
3. Anne Cranny-Francis - Multimedia, EBSCOhost Ebooks, 2005
4. Veslava Osińska; Veslava Osińska; Grzegorz Osińsk- Multimedia, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Instytut Informacji Naukowej i Bibligraficznej, 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: