How to...? 6.5-Hto
Problematyka konwersatorium: Struktura prac naukowych, różne formy pisemnego przedstawiania wyników, zasady konstrukcji grafik naukowych, prezentacja najpopularniejszych programów graficznych, zasady przygotowywania prezentacji ustnych, konstrukcja wykładu, postawa i modulacja głosu podczas wykładu, dobór odpowiedniego języka przekazu zależny od grupy docelowej, zasady dyskusji.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W30_ przywołuje podstawową terminologię naukową w języku angielskim z zakresu biologii i dziedzin pokrewnych /_ P6S_WG
K_W32_ ma wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i zasad dotyczących ochrony własności intelektualnej i przemysłowej /_P6S_WK
Umiejętności
K_U04_ czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane naukowe teksty biologiczne w języku angielskim_P6S_UK
K_U05_ samodzielnie wyszukuje i korzysta z dostępnych źródeł informacji biologicznej, w tym ze źródeł elektronicznych_P6S_UW
K_U09_ dokonuje syntezy danych pochodzących z różnych źródeł i wyciąga na tej podstawie wnioski_P6S_UO
K_U10_ w dyskusji specjalistycznej potrafi posługiwać się językiem naukowym typowym dla nauk biologicznych_P6S_UK
K_U14_ posiada umiejętności językowe w zakresie nauk biologicznych zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego_P6S_UK
Kompetencje społeczne (postawy)
K_K04_ przyjmuje krytyczną postawę w stosunku do informacji upowszechnianych w mediach, szczególnie w zakresie nauk przyrodniczych _P6S_KO
K_K11_ w ocenie pracy własnej zachowuje postawę rzeczową i krytyczną _P6S_KK
Kryteria oceniania
A. Sposób zaliczenia
• zaliczenie z oceną
B. Formy zaliczenia
• ocena zaliczeniowa na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru ze sprawdzianów i aktywności na zajęciach
C. Podstawowe kryteria
K: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych oraz umiejętności tworzenia i prezentacji rożnych form naukowych, posługiwania się terminologią w języku angielskim
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Donovan, S. K. (2017). Writing for earth scientists: 52 lessons in academic publishing. John Wiley & Sons.
Schimel, Joshua (2011). Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Oxford University Press
- literatura fachowa (publikacje) w języku angielskim.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: