Prawo konsumenckie 9.6.Z-III-PWK
1. ROZWÓJ I ZAŁOŻENIA OGÓLNE PRAWA KONSUMENCKIEGO
2. ROLA PRAWA UNII EUROPEJSKIEJ W OCHRONIE KONSUMENTÓW
3. ŹRÓDŁA PRAWA KONSUMENCKIEGO
4. INSTYTUCJONALNA OCHRONA KONSUMENTÓW
5. CECHY CHARAKTERYSTYCZMNE UMÓW Z UDZIAŁEM KONSUMENTÓW
6. OCHRONA PRZEDKONTRAKTOWA
7. ROLA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO
8. KLAUZULE ABUZWYWNE
9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT NIEBEZPIECZNY
10. UMOWY ZAWIERANE NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA SIEDZIBĄ PRZEDSIĘBIORSTWA.
11. OCHRONA KREDYTOBIORCÓW, PODRÓŻNYCH, NAJEMCÓW, NABYWCÓW LOKALI, ITP.
12. ZAKAZ PRAKTYK NARUSZAJĄCYCH INTERESY KONSUMENTÓW
TREŚĆ PREZENTACJI PRZYGOTOWANEJ NA ZAJĘCIA UDOSTĘPNIAM NA STRONIE INTERNETOWEJ POD ADRESEM: http://adamusrafal.pl w zakładce „Materiały”. JEST ONA DO POBRANIA PRZEZ KAŻDĄ OSOBĘ ZAINTERESOWANĄ.
Nakład pracy studenta
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W02 Ma podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych (prawo, administracja) tworzących podstawy teoretyczne funkcjonowania administracji publicznej i gospodarczej.
K_W03 Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę -formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
K_W04 Zna podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działań związanych z działaniem administracji publicznej, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
Umiejętności:
K_U03 Potrafi planować i organizować pracę - indywidualną oraz w zespole.
K_U07 Wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł.
K_U11 Potrafi uczyć się samodzielnie w sposób ukierunkowany.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K03 Student potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu administracji i nauk pokrewnych.
K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia wykładu: test jednokrotnego wyboru
Forma zaliczenia zajęć praktycznych:test jednokrotnego wyboru
Metody dydaktyczne: rozwiązywanie kazusów, wykład konwersatoryjny, rozwiązywanie zadań, dyskusje, wykład z prezentacją multimedialną
UMIEJĘTNOŚĆ ROZWIĄZYWANIA PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW PRAWNYCH Z ZAKRESU PRAWA OCHRONY KONSUMENTÓW
Literatura
KOMENTARZE DO KODEKSU CYWILNEGO, USTAW SZCZEGÓŁOWYCH.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: