E-Administracja 9.A.D3.6.Eadm
1. E-administracja – wprowadzenie, podstawowe pojęcia
2. E-administracja w wybranych krajach Unii Europejskiej
3. Informatyzacja działalności podmiotów realizujących zadania - najważniejsze zagadnienia
4. Doręczenie elektroniczne w postępowaniu administracyjnym
5. E-obieg dokumentów
6. Podpis elektroniczny - definicja, rodzaje, podstawy prawne
7. Pieczęć elektroniczna w prawie i praktyce
8. Potwierdzanie tożsamości obywatela a e-administracja
9. Działanie systemu rejestrów państwowych (,,SRP") - podstawy prawne i zasady funkcjonowania
10. Elektroniczny dostęp do informacji sektora publicznego
11. Cyfryzacja uczelni wyższych a e-administracja
12. Elektronizacja postępowań o udzielenie zamówień publicznych
13. Ochrona danych osobowych w e-administracji
14. E-postępowanie mediacyjne w administracji
Nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W02 Ma podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych (prawo, administracja) tworzących podstawy teoretyczne funkcjonowania administracji publicznej i gospodarczej.
K_W04 Zna podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działań związanych z działaniem administracji publicznej, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
K_W06 Zna i rozumie podstawowe zasady funkcjonowania administracji publicznej.
K_W08 Objaśnia reguły zarządzania i administrowania.
K_W09 Zna budowę i podstawy funkcjonowania aparatu administracyjnego w różnych obszarach.
Umiejętności:
K_U01 Ustala stan faktyczny, dokonuje wykładni przepisów.
K_U06 Potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT).
K_U08 Poprawnie stosuje terminologię administracyjnoprawną.
K_U11 Potrafi uczyć się samodzielnie w sposób ukierunkowany.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
K_K06 Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: egzamin, zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia wykładu: test jednokrotnego wyboru
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: mieszana
Metody dydaktyczne: symulacje działań, rozwiązywanie zadań, wykład z prezentacją multimedialną, projekty studenckie
Egzamin (test jednokrotnego wyboru)
Ocena bardzo dobra – 92%-100%
Ocena dobry (+) – 82%-91%
Ocena dobry – 72%-81%
Ocena dostateczny (+) – 62% - 71%
Ocena dostateczny – 51% - 61%
Ćwiczenia ocena = średnia ocen z testu jednokrotnego wyboru i oceny za zadanie otwarte
Test oceniany według następującej skali:
Ocena bardzo dobra – 92%-100%
Ocena dobry (+) – 82%-91%
Ocena dobry – 72%-81%
Ocena dostateczny (+) – 62% - 71%
Ocena dostateczny – 51% - 61%
Zadanie otwarte – oceniane według następującej skali:
Ocena bardzo dobra – 5 pkt
Ocena dobra – 4 pkt
Ocena dostateczna - 3 pkt
Literatura
1. A. Tomaszewicz, E-administracja publiczna jako nowy model funkcjonowania administracji publicznej, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2022
2. M. Ganczar, A. Sytek, Informatyzacja administracji publicznej. Skuteczność regulacji, Wyd. CeDeWu 2021
3. E. Kusiak-Winter, J. Korczak, Ewolucja elektronicznej administracji publicznej, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, seria e-Monografie nr 179
4. P. Fajgielski, Ochrona danych osobowych w administracji publicznej, Wyd. Wolters Kluwer 2021
5. S. Dudzik, I. Kawka, R. Śliwa, E-administracja : skuteczna, odpowiedzialna i otwarta administracja publiczna w Unii Europejskiej, Wyd. Księgarnia Akademicka 2022
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: