Badania naukowe 9.BWII.D2.2.BN
Opis: Celem kształcenia jest:
1. Przedstawienie studentom zagadnień teoretycznych oraz praktycznych związanych z metodologią nauk i metodami badań prawnych.
2. Zapoznanie studenta ze specyfiką badań w dziedzinie nauk społecznych ze szczególnym uwzględnieniem dyscyplin nauki prawne oraz nauki o bezpieczeństwie.
3. Pozyskanie umiejętności projektowania badań
4.Zdobycie umiejętności w zakresie kwerendy aktów prawnych i właściwej literatury przedmiotu.
5.Przedstawione zostaną zasady w zakresie antyplagiatu oraz ghost writing-u.
Treści programowe:
1. Metodologia nauk - podstawy
2. Metody badawcze w naukach prawnych
3. Problemy, hipotezy, uzasadnianie twierdzeń
4. Sporządzanie przypisów, cytowanie, parafrazowanie
5. Poznanie metodyki pisania pracy dyplomowej i jej formalnymi aspektami
6. Korzystanie z literatury naukowej
7. Zrozumienie podstawowych pojęć i prawidłowości związanych z etyką
pisania tekstów naukowych.
8. Narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach społecznych
9. Planowanie badań
Nakład pracy studenta
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. W_BN1 W pogłębionym stopniu zna kluczowe pojęcia, koncepcje i używaną w bezpieczeństwie wewnętrznym terminologię, jej źródła oraz zastosowanie K_W01
2. W_BN2 w pogłębiony sposób zna wpływ i ryzyko zjawisk społecznych i gospodarczych na funkcjonowanie społeczeństwa, organów publicznych i instytucji , ich wzajemne relacje i współzależności K_U07
Umiejętności: student potrafi
3. U_BN1 W grupie badawczej współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, pełniąc w niej różne
role K_U04
4 U_BN2 .wykorzystując język prawniczy, w pełni samodzielnie potrafi prowadzić debatę na tematy dotyczące
prawnych aspektów zapobiegania zagrożeniom bezpieczeństwa wewnętrznego, prezentując własne tezy z
badan naukowych K_U09
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
5.K_BN1 odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowej, specjalisty z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego w
szczególności przestrzegania i rozpowszechniania wzorców etycznego i praworządnego zachowania (K_K03).
Kryteria oceniania
Formy zajęć, sposób ich realizacji i przypisana im liczba godzin:
A. Formy zajęć
seminarium
B. Tryb realizacji
seminarium
C. Liczba godzin
60
D. Sposób zaliczenia
zaliczenie z oceną
Metody dydaktyczne:
wykład konwersatoryjny,
dyskusja
Metody i kryteria oceniania:
Holistyczna ocena pracy studenta:
• Udział w spotkaniach seminaryjnych.
• Aktywny udział w dyskusjach.
• Sporządzenie projektu własnych badań naukowych.
• Sporządzenie planu pracy dyplomowej we współpracy z promotorem.
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:
A1. wykorzystywana podczas zajęć
1. W. Wójcicki, Prace i egzaminy dyplomowe. Regulaminy, standardy, wskazówki, 2006.
2. K. Kwaśniewska, Jak pisać prace dyplomowe. wskazówki praktyczne, 2015.
3. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2008.
4. R. Kozłowski, Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych, 2009.
5. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, konsultacja filologiczna Jan Miodek, 2001.
6.Apanowicz, J., (2002). Metodologia ogólna. Gdynia: Wyższa Szkoła
Administracji i Biznesu.
7. Brożek, B., Stelmach, J. (2004). Metody prawnicze: Logika - analiza -
argumentacja - hermeneutyka. Kraków: Zakamycze.
8. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą.
Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin:
Katolicki Uniwersytet Lubelski.
9. Zieliński, Z. (1979). Poznanie sądowe a poznanie naukowe. Poznań:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. A. Mickiewicza.
10. Ziembiński, Z. (1997). Logika praktyczna. Warszawa: Wydawnictwo
Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: