Tworzenie grafiki prezentacyjnej 9.OB.D3.3.TGP
Celem zajęć jest wprowadzenie studenta w podstawy retuszu zdjęć i obróbki materiałów graficznych na potrzeby publikacji internetowych, reklamowych i drukowanych. Studenci nabierają doświadczenie w projektowaniu prezentacji, w szczególności poprzez poszerzenie wiedzy w zakresie zastosowań biznesowych grafiki ze szczególnym uwzględnieniem grafiki reklamowej, tworzonej w celu jej zamieszczenia w wydawnictwach poligraficznych i w Internecie. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą na samodzielne wykonywanie prostych prac graficznych związanych z przygotowywaniem materiałów reklamowych, informacyjnych, prezentacji multimedialnych, a także wizualnego opracowania zagadnień (problemów) przy użyciu nowoczesnych technik informatycznych.
Zakres tematyczny:
1. Formaty grafiki bitmapowej i wektorowej.
2. Grafika – malowanie, tworzenie, efekty.
3. Obróbka zdjęć – obracanie, kadrowanie, skalowanie. Retusz fotografii.
4. Korekcja nasycenia i barw. Szparowanie. Grafika animowana.
5. Różne techniki fotomontażu.
6. Grafika prezentacyjna. Tworzenie kształtów przy użyciu grafiki wektorowej.
7. Projektowanie wektorowych znaków graficznych i logotypów.
8. Grafika reklamowa w Internecie - zasady i techniczne aspekty tworzenia reklam w Internecie.
Efekty kształcenia
Wiedza (W)
1. W zaawansowanym stopniu student zna- wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie z zakresu funkcjonowania administracji gospodarczej w przedsiębiorstwach (K_W01);
2. Zna podstawy projektowania i przeprowadzania modyfikacji w zakresie tworzenia biznes planów (K_W10).
Umiejętności (U)
1. Potrafi planować i organizować pracę - indywidualną oraz w zespole (K_U03);
2. Potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) (K_U06);
3. Wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł (K_U07);
4. Poprawnie stosuje terminologię prawniczą (K_U08).
Kompetencje społeczne (K)
1. Jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych (K_K01);
2. Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu (K_K04);
3. Przestrzega zasady bezpieczeństwa pracy własnej i innych oraz szanuje powierzony mu sprzęt, umie postępować w stanach zagrożenia (K_K05).
Kryteria oceniania
Projekt obejmujący tematykę realizowaną na warsztatach. Pod uwagę brana jest także aktywność studenta.
Literatura
A. Benicewicz-Miazga, Grafika w biznesie, Gliwice 2005.
G. Włodzimierz, GIMP. Praktyczne projekty, Gliwice 2011.
R. Zimek, Ł. Oberlan, ABC grafiki komputerowej, Gliwice 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: