Przygotowanie do pracy z klientem 9.PR.Z5.7.PdPzK
1. Savoir vivre w kontaktach profesjonalnych
2. Organizacja i istota klinik prawa
3. Sekcje w Klinice Prawa WPiA
4. Obsługa klienta w klinice prawa
5. Tworzenie relacji z klientem
6. Pełnienie dyżuru
7. Emocje wśród klientów i w pracy prawnika
8. Problemy w obsłudze klientów
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W02 Student zna w pogłębionych stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w systemie nauk oraz
ich relacje do innych nauk.
K_W03 Student w pogłębionym stopniu zna cechy człowieka jako twórcy kultury i podmiotu kontynuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania.
K_W07 Student zna etykę zawodu prawnika ze szczególnym uwzględnieniem obowiązku przestrzegania zasad zachowania tajemnicy zawodowej.
Umiejętności:
K_U01 Student posiada umiejętność prawidłowego ustalania stanu faktycznego, dokonywania pogłębionej wykładni
przepisów i subsumpcji, jak i złożonego wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji, interpretacji informacji, zasad, źródeł wiedzy pozyskanych w trakcie procesu kształcenia.
K_U04 Student samodzielnie posługuje się orzecznictwem sądowym, literaturą o charakterze dogmatycznym, bazami danych, studiami praktycznego przypadku.
K_U05 Student rozwiązuje złożone problemy (kazusy) wymagające zastosowania poszerzonej wiedzy specjalistycznej i interdyscyplinarne
K_U09 Student formułuje postulaty rozwiązań prawnych de lege lata i de lege ferenda.
K_U10 Student potrafi samodzielnie uczyć się w sposób ukierunkowany
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych
i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K02 Student potrafi współpracować w grupie, pełniąc w niej różne role.
K_K03 Student potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu
prawa i nauk pokrewnych.
K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
K_K05 Student przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy własnej i innych oraz szanuje powierzony mu sprzęt i
umie postępować w stanach zagrożenia.
K_K06 Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: pytania otwarte pisemne
Metody dydaktyczne: symulacje działań, wykład konwersatoryjny, dyskusje
Studenci w praktyce ćwiczą i rozwijają umiejętności komunikacyjne - w formie warsz-
tatowej ćwiczą nawiązywanie kontaktów i ich rozwijanie, a także osiąganie własnych
celów w obsłudze. Przepracowują także umiejętności miękkie.
Student na zaliczenie rozwiązuje kazus na temat problematycznej sytuacji związanej z
obsługą klienta.
Kryteria oceniania:
5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błę-
dów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne
4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami
4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy
3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami
3 - dostateczny – spełnienie minimalnych kryteriów
2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Namysłowska-Gabrysiak B. (red.), Studencka Poradnia Prawa. Podręcznik
dla opiekunów, Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych, Warszawa
2009.
2. Izdebski H., Skuczyński P., Edukacja etyczna prawników – cele i metody,
Materiały z konferencji 8 czerwca 2009 r., Instytut Etyki Prawniczej, War-
szawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: