Historia gier KZ-H-01-07-000006
Celem przedmiotu jest omówienie historii najważniejszych gier w dziejach ludzkości, od czasów starożytnych do współczesnych, a także zwrócenie uwagi na rozwój gier oraz wpływu tego medium na kulturę. Omówione zostaną gry bez prądu, gry fabularne, a także gry wideo.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
WG-zna historię i klasyfikację gier - od czasów najdawniejszych do dziś;
WK- ma podstawową wiedzę na temat funkcji gier jako zjawiska społecznego i kulturowego;
WG- ma podstawową wiedzę na temat konsekwencji rosnącej popularności gier wideo i ich wpływu na przemiany cywilizacyjne.
Umiejętności:
UU- rozumie potrzebę badania procesu kreacji nowych mediów - interaktywnych;
Kompetencje społeczne:
KK- rozumie znaczenie gier w kontekście kulturowym, społecznym i ekonomicznym mając świadomość wpływu jaki współczesne rozważania na ten temat mogą mieć na kształt medium gier w przyszłości.
Kryteria oceniania
Udział w dyskusji na temat kulturowej roli gier i ich elementów a także zagadnień teoretycznych związanych z analizą gier wideo jako tekstów kultury (50%). Praca pisemna (50%).
Literatura
Ewalt D. M., Of Dice and Man. The story of Dungeons&Dragons and the people who play it, New York 2013, Harris B. J., Wojny Konsolowe, tłum. B. Czartoryski, Kraków 2017; Kosman M., Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych, Warszawa 2015; Mańkowski P., Cyfrowe Marzenia, Warszawa 2010; Schreier J., Krew, Pot i Piksele, tłum. B. Czartoryski, Kraków 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: