Jak mówić, by odnieść sukces? KZ-H-01-07-000014
Podczas kursu poszukujemy odpowiedzi na poniższe pytania.
1. Jakim jestem mówcą? – model kompetentnego mówcy.
2. Kto jest moim słuchaczem? – analiza audytorium.
3. Jak przygotowuję się do wystąpień?
4. Jakie teksty chcę wygłaszać – wzorzec gatunkowy.
5. Jak zapamiętuję tekst wystąpienia? – techniki zapamiętywania.
6. Jak wygłaszam tekst? – funkcje środków niewerbalnych (elementy emisji głosu).
7. Jak radzę sobie z tremą? – techniki pokonywania tremy.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, student zna:
WG_podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji publicznej;
WG_wybrane gatunki dyskursu publicznego;
WG_wybrane techniki zapamiętywania oraz techniki radzenia sobie ze stresem;
WK_czynniki sprawnego i skutecznego komunikowania.
UMIEJĘTNOŚCI, student:
UW_stosuje wybrane techniki zapamiętywania oraz techniki radzenia sobie ze stresem;
UK_uwzględnia w swoich wypowiedziach czynniki wpływające na proces sprawnego i skutecznego komunikowania;
UK_posługuje się wybranymi gatunkami dyskursu publicznego;
UO_pracuje w grupie i indywidualnie.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student:
KK_uświadamia sobie wpływ czynników na jakość komunikowania;
KK_ma świadomość, że jakość mówienia ma wpływ na jego wizerunek;
KR_rozwija poczucie własnej wartości.
Kryteria oceniania
Dyskusja, techniki sytuacyjne, symulacje.
Zaliczenie z oceną.
Kryteria oceniania: udział w dyskusji (40%), zadania cząstkowe (60%).
Literatura
Barłowska M., Budzyńska-Daca A., Załęska M., 2012, Ćwiczenia z retoryki, Warszawa.
Morreale S. P., Spitzberg B. H., Barge J. K., 2007, Kmunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa.
Zacker Ch. i in., 2001, Do sukcesu przez mowę, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: