Life coaching KZ-H-02-27-000002
- Czym jest coaching?
- Całościowe ujmowanie człowieka – harmonia i ekologia życiowa.
- Sposoby wyznaczanie celów.
- Wizualizacja najlepszego scenariusza życia.
- Co dla mnie jest najważniejsze?
- Za co jestem wdzięczny/a? (znaczenie wdzięczności i życzliwości dla szczęśliwego życia).
- Sztuka delektowania się chwilą i bycia tu i teraz.
- Co najbardziej lubię robić? (poczucie zaangażowania, flow).
- W jaki sposób planuję swój czas?
- Moje mocne stron y i talenty.
- Moje przekonania. Przekonania a emocje i dobre życie.
- Przekonania:
- - generalizacja, zniekształcenie, usunięcie; Metody zmianyprzekonań; Skaner przekonań.
- Rola metafory; Metaspojrzenie. Asocjacja i dysocjacja.
- Na czym polega inteligencja emocjonalna?
- Mindfulness.
- Psychologia pozytywna o szczęściu.
- Psychologia pozytywna a filozoficzne ujmowanie szczęścia.
- Mity o szczęściu
- Poszukiwanie sensu życia.
- Praktyczne metody uzyskiwania spokoju wewnętrznego i koncentracji.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Poznanie koncepcji i zasad coachingu. Rozumie idee life coachingu i realizacji harmonii życiowej. Poznanie praktycznych i teoretycznych metod uzyskiwania szczęścia. Poznanie roli wartości w realizacji celów życiowych i sposobów uzasadniających sens życia. Rozwija samoświadomość, lepiej rozumie siebie, swoje życie i jego kontekst.
Umiejętności
Samodzielnie zdobywa wiedzę. Słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów.
Potrafi zastosować proponowane metody pracy z umysłem i praktycznie stosować uważność na podstawowym poziomie.
Student potrafi wyszukiwać, selekcjonować i integrować informacje, które wykorzystuje swojej praktyce życiowej.
Kompetencje społeczne (postawy)
Student uświadomi sobie i określi swoje własne przekonania ograniczające.
Student dostrzega i formułuje problemy związane z własnym rozwojem, odpowiedzialnością za swoje życie.
Jest gotowy do otwartej dyskusji, zdolny do wyrażania ocen, wrażliwy i tolerancyjny wobec odmiennych poglądów.
Kryteria oceniania
- Zaliczenie z oceną
- Uczestnictwo w warsztatach
- Realizacja ćwiczeń
- Aktywne uczestnictwo w warsztatach, wykonywanie ćwiczeń, prowadzenie zeszytu ćwiczeń
Literatura
Block H. Stanley , Block Bryant Carolyn, Powrót do zmysłów. Ciało - dusza
Maja Wilczyńska, Małgorzata Nowak, Jolanta Kućka, Joanna Sawicka, Katarzyna Sztajerwald, Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste.
Zimbardo Philip , Boyd John, Paradoks czasu
Alidina Shamash, Mindfulness dla bystrzaków
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: