Siedem próśb dziecka (którym byłaś/byłeś) KZ-H-02-27-000013
Studenci poznawać będą następujące siedem pytań:
-Drodzy Rodzice, czy będzie mi wolno
1. Czuć się jak u siebie w swoim życiu?
2. Doświadczać przyjemności, zabawy i pasji?
3. Czuć, że jestem wyjątkowa?
4. Czuć, że wszyscy troje jesteśmy zjednoczeni?
5. Być wolna/wolny w tym, co mówię?
6. Być wolna/wolny w moim myśleniu?
7. Być wolna/wolny w swoich wyborach?
Poza tym, studenci będą poznawać poglądy Orra na:
-to, co dzieci widzą,
-to, czego nie widzą dorośli,
-trudności jako formę komunikacji,
-trzy etapy rozwoju prośby dziecka - prośba-żądanie-rezygnacja.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student zna i rozumie główne metody analizy i interpretacji tekstu (k_W04/P6S_WG)
Umiejętności:
1. Student potrafi rozpoznawać różne rodzaje tekstu aby je analizować i ocenić ich przydatność i wpływ na procesy społeczne i kulturowe (k_U02/P6S_UW)
2. Student potrafi używać argumentów i formułować logiczne wnioski na podstawie lektury prac innych autorów (k_U03/P6S_UW)
Kompetencje społeczne:
1. Student jest przygotowany do do tego, aby oceniać krytycznie i rozwiązywać problemy filozoficzne (k_K02/P6S_KK)
2.Student jest przygotowany do tego, aby akceptować lingwistyczne i kulturowe różnice między ludźmi i rozpoznawać w nich naturalne czynniki indywidualne. (k_K03/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie swojej aktywności merytorycznej podczas zajęć, a gdy ta jest niewystarczająca, przygotowuje, przesyła prowadzącemu i przedstawia osobiście pracę pisemną.
Literatura
Orr, Shai, 2020. Cud rodzicielstwa. Co się stanie, gdy naprawdę zaufasz swojemu dziecku. Szczecin: Natuli
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: