Każdy człowiek jest, czy może być artystą? KZ-H-02-50-000047
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: pogadanka, mini-wykład, prezentacja, projekcja, pokaz, dyskusja, ćwiczenie plastyczne, opis, metody problemowe, praca z tekstem źródłowym.
Treści programowe: Piękno i rzeczywistość; dziedziny piękna; osobowość twórcza, typologia osobowości twórczych; wytwory człowieka w aspekcie wartości estetycznej; przedmiot estetyczny i przeżycie estetyczne; kreacja własna, odbiór dzieła sztuki.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: uczestnik zajęć zna przejawy twórczej działalności, zna podstawowe definicje z zakresu estetyki (np. artysta, piękno, sytuacja estetyczna, kategorie piękna itp.).
Rozumie zjawiska współczesnej kultury w kontekście obszaru sztuki, i inne.
Umiejętności: umie zastosować podstawowe techniki odblokowujące ekspresję twórczą. Potrafi analizować zdarzenia, doszukiwać się znaczeń i wyrazu przekazu. Syntetycznie ujmuje zjawiska występujące w przestrzeni czasowej.
Kompetencje społeczne: Ocenia właściwie zdarzenia występujące we współczesnej kulturze wg przyjętych norm lub wg stworzonego sposobu oceny. Potrafi pracować w grupie, merytorycznie poddawać analizie krytycznej własne i innych przejawy twórczej kreatywności.
Kryteria oceniania
- Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę. Ocena cząstkowa aktywności warsztatowej, udziału w rozważaniach nt. poruszanych zagadnień, wykonanie prezentacji zaliczeniowej.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Tatarkiewicz Wł., O filozofii i sztuce, PWN, Warszawa. 1986;
Gołaszewska M., Zarys estetyki, PWN, Warszawa 1984;
Hohensse - Ciszewska H., Podstawy wiedzy o sztukach plastycznych, WSiP, Warszawa 1982.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: