Contemporary culture - intergenerational journey KZ-JO-H-02-02-000002
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna miejsce i znaczenie nauk o kulturze, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju. P6S_WG
Student zna podstawowe problemy współczesnej kultury i cywilizacji w ramach ich badania i zastosowania do rozwiązywania zjawisk społecznych. P6S_WK
Student zna zasady funkcjonowania instytucji kulturalnych (m.in. w zakresie edukacyjnym, kulturalnym, medialnym). P6S_WK
Umiejętności:
Student potrafi posługiwać się posiadaną wiedzą z zakresu nauk o kulturze –stawiać i radzić sobie ze złożonymi, nieszablonowymi zagadnieniami kulturowymi we współczesności i działalności instytucji kultury, oraz realizować zadania wykorzystując przy tym: właściwie dobrane źródła oraz treści w nich zawarte w celu dokonania oceny, krytycznej analizy i wnioskowania, stosowne metody i narzędzia, w tym także zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) P6S_UW
Student potrafi planować i organizować pracę –indywidualną oraz w zespole P6S_UO
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie P6S_UU
Kompetencje:
Student ma kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy kulturoznawczej i rozwiązywania problemów wynikających z realizacji zadań zawodowych P6S_KK
Student ma kompetencję do przestrzegania zasad etyki zawodowej i rozwijania własnych sprawności kulturowych w drodze ustawicznego kształcenia i uczestnictwa w kulturze P6S_KR
Kryteria oceniania
- Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Zaliczenie na ocenę – średnia ocen cząstkowych dająca pozytywną ocenę końcową (średnia ponad 2,75)
- Kryteria oceniania:
udział w dyskusji, wcześniejsze przygotowanie materiałów do dyskusji
Literatura
Zygmunt Bauman, Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2000
Anthony Giddens, Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszwa 2001
Nowicka E., Świat człowieka –świat kultury, Warszawa 2006.
red. Andrzej Mencwel Antropologia kultury. Zagadnienia i wybór tekstów, Warszawa 2003.
Andrzej Radomski, Humanistyka w świecie Informacjonalizmu, Wyd.E-naukowiec, 2015.
Jan Adamowski, Współczesne funkcje kultury tradycyjnej, [w:] Antologia tekstów polskiego kulturoznawstwa, pod red. Piotra J. Fereńskiego, Anny Gomóły i Krzysztofa Moraczewskiego, Gdańsk 2017.
Lisowska Beata, Cinema and Anthropology. Film as a Source of Knowledge, [w:] Art, ethics, rovocation, eds. I. Penier, A. Suwalska-Kołecka, Peter Lang 2016.
Will Curtis, Alice Pettigrew, Learning in Contemporary Culture, UK, 2009.
Gary Browning, Abigail Halcli, Frank Webster, Understanding Contemporary Society, Theories of the Present, 1999.
Sean MacBlain, Jill Dunn, Ian Luke, Contemporary Childhood, 2017
Michael A. Moodian, Contemporary Leadership and Intercultural Competence Exploring the Cross-Cultural Dynamics Within Organizations, 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: