Życie bez światła KZ-O-06-01-000063
Rozniecanie ognia. Uzdatnianie wody, budowa schronienia, wyszukiwanie żywności, znajomość roślin jadalnych, konserwacja żywności, podstawowe metody ziołolecznictwa, pierwsza pomoc, higiena… .
Dyscyplina
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W26 objaśnia podstawy teoretyczne metod doświadczalnych i wymienia najważniejsze techniki nauk biologicznych P6S_WG
K_W29 opisuje najważniejsze uwarunkowania społeczno-gospodarcze funkcjonowania nauk biologicznych P6S_WG
Umiejętności
K_U05 samodzielnie wyszukuje i korzysta z dostępnych źródeł informacji biologicznej, w tym ze źródeł elektronicznych P6S_UW
K_U13 uczy się samodzielnie wyznaczonych zagadnień P6S_UU
KK_U09 dokonuje syntezy danych pochodzących z różnych źródeł i wyciąga na tej podstawie wnioski P6S_UO
K_U13 uczy się samodzielnie wyznaczonych zagadnień P6S_UU
Kompetencje społeczne
K_K04 przyjmuje krytyczną postawę w stosunku do informacji upowszechnianych w mediach, szczególnie w zakresie nauk przyrodniczych P6S_KO
K_K09 myśli i działa w sposób przedsiębiorczy P6S_KO
K_K10 wykazuje twórczą postawę w życiu zawodowym i społecznym P6S_KR
K_K01 wykazuje zainteresowanie podstawowymi zjawiskami i procesami przyrodniczymi, w szczególności biologicznymi, rozumiejąc potrzebę ciągłego kształcenia się P6S_KK
K_K04 przyjmuje krytyczną postawę w stosunku do informacji upowszechnianych w mediach, szczególnie w zakresie nauk przyrodniczych P6S_KO
Kryteria oceniania
Obecnośc na wykładzie
Literatura
Łuczaj Ł. 2004. Dzikie rośliny jadalne Polski - przewodnik survivalowy. Chemigrafia, Krosno.
Łuczaj Ł. Podręcznik robakożercy czyli jadalne bezkręgowce Środkowej Europy. Chemigrafia, Krosno.
Frankowski P. 2015. Przygotowani przetrwają. Pascal.
Czuryłło P. 2019. Vademecum przetrwania. Nasza Księgarnia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: