Coaching kariery KZ-S-01-07-000001
Cel: Celem ćwiczeń jest podnoszenie samoświadomości studentów ostatniego roku studiów I lub II stopnia czy studiów 5 letnich w związku z planowaną karierą zawodową po ukończeniu studiów poprzez rozwój osobisty i zawodowy. Studenci poznają wybrane techniki służące aktywizowaniu procesu refleksji poprzez coaching grupowy.
Treści programowe: praca z celem zawodowym, praca z tożsamością, praca z wartościami, praca z talentami, praca z przekonaniami, praca z emocjami, praca z trudnymi sytuacjami, praca z efektywnością własnych działań, praca z podejmowaniem decyzji, praca z tworzeniem relacji, oszacowanie potencjalnych barier w osiąganiu celów zawodowych, przygotowanie profesjonalnego CV.
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: praca w grupie, praca w parach, analiza przypadku, zadania coachingowe, dyskusja połączona z refleksją, raport pisemny, CV i list motywacyjny, technologie informacyjno-komunikacyjne.
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK:
Wiedza
1. Student zna podstawową terminologię coachingową (P6S_WG)
Umiejętności
2. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (P6S_UW)
3. Student stosuje refleksję w analizie własnych potrzeb, wartości, celów, blokad, możliwości (P6S_UU)
4. Student komunikuje się z użyciem terminologii coachingowej (P6S_UK)
5. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (P6S_UO)
Kompetencje społeczne (postawy)
6. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (P6S_KK)
7. Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem wybranego przez siebie zawodu (P6S_KR)
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia:
• aktywny udział w zajęciach - 60% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7)
• esej refleksyjny w formie pisemnej - 20% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,7)
• CV i list motywacyjny - 20% oceny końcowej (efekt 2,4,7)
Kryteria zaliczenia:
60% - 3,0
80% - 4,0
100% - 5,0
Literatura
Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): brak
Literatura studiowana samodzielnie przez studenta:
Śniegocka, A. (2012). Coaching kariery. Gliwice: Wyd. Złote Myśli. - dostępna w pdf online
Literatura uzupełniająca
Bennewicz, M. (2009) Coaching czyli przebudzacz neuronów. Warszawa: G+J
Bennewicz, M. (2011) Coaching i mentoring w praktyce. Warszawa: G+J
Whitmore, J. (2002) Coaching for Performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey Publishing.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: