Kreatywne ćwiczenia przestrzenne w pracy z dzieckiem w wieku 5 - 12 lat KZ-S-02-50-000046
Opis: (Główne cele przedmiotu)
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć,
Prezentacja, dyskusja, ćwiczenia indywidualne
Treści programowe
- różnorodne działania przestrzenne
- proces twórczy, a efekt końcowy pracy
- organizacja pracy
- bezpieczeństwo i zagrożenia na stanowisku pracy
- realizacja zadań przestrzennych w szkole, przedszkolu i w warunkach domowych
- poznanie materiałów pozwalających pracować metodą konstruowania
- poznanie materiałów pozwalających pracować metodą modelowania (glina, plastelina, modelina, masa solna)
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Wie, jak przebiega proces tworzenia, potrafi go aktywnie wspierać.
• Wie jak prawidłowo zaprezentować pomysł plastyczny.
• Posiada podstawową wiedzę o metodach pracy i realizacji działań przestrzennych z dzieckiem w wieku 5 – 12 lat
Umiejętności
• Umie stosować podstawowe techniki w zakresie konstruowania i modelowania, dostosować technikę do pomysłu, jak i pomysł do posiadanych materiałów.
• Umie zorganizować stanowisko pracy, przygotować narzędzia i wybrać odpowiednie materiały
• Umie zapewnić bezpieczeństwo pracy
Kompetencje społeczne (postawy)
• W jasny i zrozumiały sposób prezentuje i omawia swoje pomysły plastyczne.
• W sposób otwarty podchodzi do realizacji projektu.
• Wyciąga wnioski w trakcie pracy, poszukuje skutecznych rozwiązań problemów napotkanych podczas realizacji zadania.
Kryteria oceniania
- Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Zaliczenie przedmiotu na podstawie zrealizowanych zadań, przygotowanej dokumentacji, przygotowania krótkiego, edukacyjnego filmu adresowanego do dzieci.
Literatura
Kurs bazuje na doświadczeniu, dokumentacji z realizacji warsztatów przez prowadzącego. Zrealizowanych filmach edukacyjnych w ramach cyklu „Zrób to w domu” dla Galerii sztuki Współczesnej w Opolu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: