Techniki negocjacji KZ-S-04-00-000013
ĆWICZENIA (lub inna forma zajęć)
Treść zajęć/ Temat zajęć Liczba godzin Metoda kształcenia
Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych 4 Studia przypadków, dyskusja
Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji 3 Studia przypadków, dyskusja
Omówienie i zastosowanie wybranych technik negocjacyjnych w praktyce. Analiza sytuacji rzeczywistych oraz odgrywanie ról 4 Studia przypadków, dyskusja
Zwyczaje międzynarodowe, różnice w obyczajach i ich miejsce w procesie negocjacji 4 Studia przypadków, dyskusja
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej i ich oddziaływaniu na funkcjonowanie systemu logistycznego
Zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla nauk społecznych, w tym zwłaszcza nauk o zarządzaniu, pozwalające opisywać struktury oraz procesy
Ma podstawową wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji funkcjonujących w sferze logistyki, a także o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne, ekonomiczne, kulturowe, polityczne i prawne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Ma świadomość współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Kryteria oceniania
Formy i kryteria zaliczenia przedmiotu i ustalenia oceny (F- formującej; P- podsumowującej)
F1 aktywność i zaangażowanie na zajęciach (60%)
F2 obecność na zajęciach (10%)
F3 udział w dyskusji (30%)
Ocena podsumowująca
Średnia ważona wynikająca z ocen formujących F1-F3
Literatura
Literatura podstawowa
1. Bazerman M. H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Olsztyn 1997
2. Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Warszawa 1997
3. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 1999
4. Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Warszawa 1991
5. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2006
6. Karrass G., Dobić targu, Sopot 1991
7. Martin D.M., Trudne rozmowy w interesach, Warszawa 1996
8. Mastenbroek W., Negocjowanie, Warszawa 1996
9. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005
10. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2007
11. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2007.
12. Hogan K., Psychologia perswazji, Wyd. Santorski &Co., Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca
1. Dunder B., Rosell L., Techniki negocjacyjne. Jak odnieść sukces w negocjacji, 2006.
2. Fisher R., Shepiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, 2009.
3. Gorman T., Perswazja. Droga do osiągnięcia celów, 2009.
4. Lax D., Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, 2007.
5. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: