Jak zarabiać w Internecie KZ-S-04-00-000019
Na kursie słuchacze poznają platformy wymiany informacji w Internecie, modele biznesu internetowego, aktywne i pasywne sposoby zarabiania w Internecie, sposoby prowadzenia skutecznego i dochodowego sklepu internetowego, prowadzenie biznesu w mediach społecznościowych, a także narzędzia pomiaru mediów społecznościowych. Ponadto, dowiesz się jak założyć firmę działającą w Internecie, jak wygląda zgłoszenie w ZUS, a także jaką wybrać formę opodatkowania.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI
Suchacz potrafi dokonać interpretacji podstawowych pojęć dotyczących gospodarki elektronicznej
Słuchacz potrafi aktywnie wykorzystać Internet do wspomagania różnych form działalności biznesowej we współczesnej gospodarce
Słuchacz potrafi zidentyfikować czynniki determinujące sukces przedsiębiorstwa działającego w Internecie
Słuchacz posiada umiejętności przygotowania (zaprojektowania) wirtualnego przedsięwzięcia biznesowego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Słuchacz ma świadomość roli i znaczenia Internetu w prowadzeniu działalności gospodarczej
Słuchacz ma świadomość znaczenia Internetu jako typowego narzędzia ułatwiającego realizację wybranych działań gospodarczych
Kryteria oceniania
Formy i kryteria zaliczenia przedmiotu i ustalenia oceny (F- formującej; P- podsumowującej)
F1 Wykonanie projektu indywidualnego (100%)
Ocena podsumowująca:
F1 Wykonanie projektu indywidualnego
Literatura
Literatura podstawowa
1. Shuen, A. A., Web 2.0 : przewodnik po strategiach, Wyd. „Helion”, Gliwice 2009.
2. Kierzkowska P., E-biznes : relacje z klientem, Wyd. „Helion”, Gliwice 2008.
3. Chmielarz, W., Systemy biznesu elektronicznego, „Difin”, Warszawa 2007.
4. Kański R., Podstawy i rozwój e-biznesu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Wrocław 2005
Literatura uzupełniająca
1. Norris M., West S., E-biznes, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2001
2. Hartman A., Sifonis J., Kador J., E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej- sprawdzone metody organizacji przedsięwzięć e-biznesowych, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2001
3. Kisiel M., Internet a konkurencyjność banków w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.pl, Warszawa 2007
4. Wielki Janusz, Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Wrocław 2000
5. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2002
6. Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2004, Red. Kraski M., Biblioteka Logistyka, Poznań 2005
7. Wyzwania gospodarki elektronicznej – stan i perspektywy, red. Grabiński T., Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, Chrzanów 2004
8. Wroński P., Bankowość elektroniczna dla firm, Wydawnictwo Fachowe CeDeWu.pl, Warszawa 2004
9. Polasik M., Bankowość Elektroniczna. Istota-stan-perspektywy, Wydawnictwo CeDeWu.pl, Warszawa 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: