Metody rozwiązywania problemów KZ-S-04-00-000034
1. Miejsce metod organizacji i zarządzania w naukach o zarządzaniu.
2. Problemy w organizacjach – identyfikacja i klasyfikacja. Podejście diagnostyczne i prognostyczne.
3. Metodyka rozwiązywania problemów (aparatura pojęciowa, etapy).
4. Identyfikacja problemu, diagnoza przyczynowo-skutkowa.
5. Decyzje – rodzaje, sposoby postępowania, zastosowanie prawa Pareto.
6. Zastosowanie technik heurystycznych w twórczym poszukiwaniu rozwiązań.
7. Zastosowanie macierzy decyzyjnych i mapy rozwiązań problemu.
8. Podsumowanie.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
ogólnouniwersyteckie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Student ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania i metod stosowanych w zarządzaniu.
2. Zna i rozumie procesy i zjawiska zachodzące w organizacjach i ich otoczeniu.
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student potrafi docierać do źródeł wiedzy i wykorzystywać je w procesie zarządzania.
2. Potrafi diagnozować i rozwiązywać problemy z zastosowaniem metodyki rozwiązywania problemów zarządzania.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
2. Ma świadomość współdziałania i pracy w grupie.
Kryteria oceniania
Projekt
Literatura
1. Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, red. nauk. W. Błaszczyk, PWN Warszawa 2021.
2. Metody i techniki organizatorskie, pod red. J. Skalika, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001.
3. K. Zimniewicz, Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
4. Nowe metody organizacji i zarządzania, pod red. Z. Martyniaka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1998.
5. Metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka, red. naukowa S. Duchniewicz, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: